واکنش شهردار برلین به آتش‌سوزی مسجد «کوکا سینان»
کد خبر: 3699259
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

واکنش شهردار برلین به آتش‌سوزی مسجد «کوکا سینان»

گروه بین‌الملل – مایکل مولر، شهردار برلین با واکنش نسبت به حادثه آتش‌سوزی در مسجد «کوکا سینان کامی» این شهر آن را اقدامی غیر قابل قبول دانست.

واکنش شهردار برلین به حادثه آتش‌سوزی مسجد

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ مایکل مولر، شهردار برلین این اتفاق را حمله به آزادی سیاسی و مذهبی نامید و گفت: این غیر قابل قبول است. ما اجازه نخواهیم داد که درگیری در برلین اتفاق بیفتد.

وی افزود: این حادثه هیچ ارتباطی با همزیستی صلح‌آمیز در این شهر ندارد و انتظار داریم که مقامات به سرعت مجرمان را شناسایی کنند.

گفتنی است، صبح دیروز یکشنبه (20 اسفند)، مسجدی در منطقه «راینیکندورف» برلین دچار آتش‌سوزی شد. به گفته پلیس ایجاد حریق به صورت عمدی و با اهداف سیاسی انجام شده است.

در ساعات ابتدایی صبح یکشنبه، افراد ناشناس به مسجد «کوکا سینان کامی» در راینیکندورف حمله کردند. این مسجد متعلق به اتحادیه ترکی ـ اسلامی دیتیب است.

پلیس گزارش داده است که شاهدان در ساعت 2 بامداد (به وقت محلی) صدایی شنیدند و پس از آن سه جوان را دیده‌اند که در حال فرار از محل هستند.

شاهدان شیشه‌های شکسته شده را در مسجد یافتند و متوجه شدند که اتاق مسجد آتش گرفته است. در این حمله اتاق اصلی به طور کامل سوخت.

60 آتش‌نشان در صحنه بودند و آتش را خاموش کردند. هیچ‌کس در اثر این آتش‌سوزی آسیب ندید.

رئیس عملیات آتش‌نشانی حادثه گفت: «ما تلاش کردیم تا از گسترش آتش به اتاق‌های باقی مانده و مناطق مسکونی مجاور جلوگیری کنیم.»

در صفحه فیس‌بوک اتحادیه ترکی ـ اسلامی دیتیب، درباره این اتفاق آمده است: «بیشتر مساجد ما عمدتا غیرقابل استفاده هستند؛ اما حمله به عبادتگاه‌ها، به هر دلیلی که باشد، غیرقابل قبول است.»

دیتیب بزرگ‌ترین تشکیلات مسلمانان در آلمان است که تقریبا 900 انجمن ترکی-اسلامی زیر نظر آن فعالیت می‌کنند. مخالفان این گروه مدعی هستند که گروه دیتیب به حزب سیاسی حاکم ترکیه و رجب طیب اردوغان نزدیک هستند.

حملات به مساجد آلمان افزایش یافته است و اخیرا افراد ناشناس مواد آتش‌زا را به یک مسجد در بادن-وورتمبرگ پرتاب کردند. کسی در این حمله مجروح نشد.

امام جماعت که در ساختمان مسجد بود، توانست آتش را خاموش کند. این مسجد متعلق به انجمن اسلامی ملی «گروش» است.

انتهای پیام

captcha