قیمت کالاهای اساسی تا پایان فروردین ماه سال آینده بدون تغییر است
کد خبر: 3699282
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

قیمت کالاهای اساسی تا پایان فروردین ماه سال آینده بدون تغییر است

گروه اجتماعی- معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان گفت: قیمت کالای اساسی تا پایان فروردین ماه سال 97 در سطح کشور، استان ها و شهرستان ها هیچ تغییری نخواهد داشت لذا با هر نوع تغییر و افزایش قیمتی برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین فیروزی، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان امروز دوشنبه، 21 اسفندماه در جلسه بخشداران و فرمانداران استان کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد، با ارائه گزارش مختصری از بودجه سال 96 اظهار کرد: در پایان دی ماه امسال اعتبارات عمرانی به 28 و نیم هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که نسبت به سال گذشته که 16 هزار میلیارد تومان بوده رشد خوبی داشته و نشان از تحقق اهداف دولت بوده است.
وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه فناوری اطلاعات در کردستان در دست اقدام است افزود: بنا داریم کمک کنیم هدفگذاری دولت در راستای توسعه برنامه های دولت الکترونیک به خوبی و متناسب با برنامه دولت در کردستان اجرا شود.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان با اعلام اینکه در این راستا طرح توسعه شبکه دولت در شهرستان ها و حذف مکاتبات کاغذی و توسعه الکترونیکی در کردستان در حال اجرا است، تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران برای اجرای هر چه بهتر این طرح باید هماهنگی های لازم را با شرکت مخابرات داشته باشند.
راه‌اندازی سامانه اتوماسیون اداری برای همه بخشداران در سال آینده
وی با تأکید بر اینکه از این به بعد در شهرستان‌ها علاوه بر شهرداری‌ها و بخشداری‌ها همه دستگاه‌های اجرایی باید به شبکه دولت وصل شوند، عنوان کرد: راه‌اندازی سامانه اتوماسیون اداری استانداری و فرمانداری برای همه بخشداری ها تا پایان فروردین ماه سال آینده هدف گذاری شده که باید به انجام برسد.
فیروزی با اعلام اینکه فرم های الکترونیکی خاصی در این سامانه در نظر گفته شده است و دیگر نیازی برای مصرف کاغذ برای درخواست ها نداریم اعلام کرد: بنا داریم با اجرای این طرح دبیرخانه بدون کاغذ در کل سطوح سازمانی در استانداری فرمانداری و بخشداری های استان را تا پایان فروردین ماه سال آینده اجرا کنیم و دگیر مکاتبات کاغذی و مصرف کاغذ نه تنها امتیازی محسوب نمی شود بلکه قابل ملامت نیز می باشد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با اقتصاد در آستانه سال جدید اعلام کرد: قیمت کالای اساسی تا پایان فروردین ماه سال 97 در سطح کشور، استان ها و شهرستان ها هیچ تغییری نخواهد داشت لذا با هر نوع تغییر و افزایش قیمتی برخورد خواهیم کرد.
وی افزود: در این زمینه باید خدمات را هم رصد و پایش کرد و خدمات مراکز خصوصی و نیمه دولتی هم شامل این طرح خواهد شد.
وی اعلام کرد: کالای اساسی به اندازی کافی در استان ذخیره شده و هیچ گونه کمبودی در این زمینه در استان وجود ندارد و توزیع مناسب هم بر اساس جمعینت در سطح شهرستان ها انجام شده است.
فیروزی در ادامه با تاکید بر اینکه هیج فعالیت اقتصادی در مرزهای استان کردستان نباید از دید فرمانداران و بخشداران این مناطق مغفول بماند عنوان کرد: فرمانداران و بخشداران مناطق مرزی استان باید همه فعالیت های اقتصادی مرز را با حساسیت خاصی رصد کرده و به استانداری گزارش دهند و همه فعل و انفعالات اقتصادی مرز فارغ از اینکه مجوز دارند یا نه باید رصد و منعکس شود.
ثبت 4000 در خواست در سامانه کارا در کردستان
وی در ادامه به اعتبارات اشتغالزایی استان گریزی زد و گفت: اعتبارات حوزه اشتغال فراگیر در سطح کشور با 70 درصد توزیع شده که سهم کردستان از این میزان 652 میلیارد تومان است.
فیروزی به ثبت 4000 درخواست در سامانه کارا به مبلغ 106 میلیارد تومان اشاره و عنوان کرد: فرمانداران و بخشداران باید این روند را تسریع بخشیده و این مبلغ را طی چند روز آینده به 6 برابر معادل 654 میلیارد تومان برسانند.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستانخاطرنشان کرد: تا کنون فقط 67 میلیارد تومان معادل 10 درصد تسهیلات بانکی در حوزه اشتغال فراگیر در استان پرداخت شده است که این رقم باید به 650 میلیارد ریال برسد که بانک ها در این راستا باید تلاش و همکاری بیشتری داشته باشند.
وی یادآور شد: در راستای اشتغال پایدار روستایی اقدامات شروع شده اما پرداخت ها هنوز صورت نگرفته است و بناداریم طی چند روز آینده این روند را تسریع بخشیم.
انتهای پیام

captcha