22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، توسط مردم است
کد خبر: 3699290
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، توسط مردم است

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اصفهان گفت: 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، توسط مردم است تا سال جدید را با بیعت جدید تجدید میثاق با شهدا آغازکنند تا حافظان شایسته‌ای برای ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های حضرت امام خمینی و شهدای بزرگوار باشند.

سید علی قریشی، معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اصفهان در گفت و گو با ایکنا از اصفهان با اشاره به 22 اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) پیش از آغاز جنگ تحمیلی، فرمان تأسیس نهاد بنیاد شهید را برای رسیدگی به امور آسیب دیدگان نهضت دوران انقلاب صادر کردند. این نهاد پس ازجنگ نیز ماموریت پیدا کرد که به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در زمینه‌های مختلف رسیدگی کند.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا، یک وظیفه و ضرورت غیرقابل انکار است، افزود: شهدا با تاثیر از امام حسین(ع)، درس فداکاری، ازخود گذشتگی، شجاعت و شهامت را با ما آموختند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام، جان فشانی کردند و حماسه‌ای جاودانه آفریدند.
قریشی خاطرنشان کرد: 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، توسط مردم است تا سال جدید را با بیعت جدید تجدید میثاق با شهدا آغازکنند تا حافظان شایسته‌ای برای ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های حضرت امام خمینی و شهدای بزرگوار باشند.
معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اصفهان بیان کرد: امروز مهمترین دغدغه جامعه ما نبودن و یا کمرنگ شدن فرهنگ ایثار اجتماعی است.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان برای بزرگداشت روز شهدا، 40 برنامه شاخص را در سطح استان اجرا می‌کند، گفت: رونمایی از نرم افزار چند رسانه‌ای شهدای سادات استان اصفهان، رونمایی از 50 عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت، رونمایی از 420 مستند خاطره‌نگاری والدین معظم شهدا، اهدای هدایای ممتازان مسابقات قرآنی بنیاد شهید، اختتامیه سومین جشنواره سرود شاهد، کاشت نهال به احترام شهدا، اعزام خانواده معظم شهدا به مناطق عملیاتی از مهم‌ترین برنامه‌های روز 22 اسفندماه در استان اصفهان است.

انتهای پیام

captcha