مهارت، اصل گمشده آموزش و اشتغال
کد خبر: 3699371
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
استاندار قزوین تأکید کرد:

مهارت، اصل گمشده آموزش و اشتغال

استاندار قزوین گفت: مهارت، اصل گمشده مراکز علمی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام دهد.

به گزارش ایكنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در آیین افتتاح ساختمان اداری دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین، تصریح کرد: با توجه به افتتاح این ساختمان جدید، این امکان وجود دارد که به برخی مناطق کشور در حوزه علمی کاربردی خدمت ارائه دهیم.
وی افزود: سیر تحول بشر از تجربه و علم گذر کرده است و آنچه که ما امروز به‌عنوان دستاوردهای علمی در اختیار داریم نتیجه استفاده از این علم و تجربه است.
استاندار اظهار کرد: بعد از انقلاب شاهد افزایش رشد کیفی و کمی مراکز آموزشی هستیم، تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان ما با گذشته قابل قیاس نیست و پیشرفت خوبی داشتیم که برای بهره‌برداری بهتر از این مراکز باید استفاده کنیم.
وی یادآور شد: در طول سال‌های گذشته علی‌رغم پیشرفت در مراکز علمی و آموزشی، یک اصل گمشده داشتیم که آن اصل مهارت بود که از ابتدا در نظام آموزشی مورد غفلت قرارگرفته بود.
زاهدی بیان کرد: با توجه به رشد جمعیت در دهه ۶۰ و نیاز به اشتغال در این دوران، مهارت، اصلی گمشده بوده و معمولاً افراد جویای کار به دنبال استخدام در دستگاه‌های دولتی بودند و هستند، کمتر دیده می‌شد که خودشان به فکر ایجاد کسب‌وکار باشند.
وی تأکید کرد: با تأسیس دانشگاه علمی کاربردی در کنار علم بحث مهارت به‌عنوان اصل موردنیاز جامعه موردتوجه قرار گرفت، سه ماه پیش هیئت دولت مصوبه‌ای داشتند که دانشگاه‌های علمی کاربردی دستگاه‌های اجرایی تعطیل شوند که تصمیم درستی بود.
استاندار خاطرنشان کرد: آموزش‌ها باید به‌صورت تخصصی باشد و زمینه مسئولیت‌پذیری بیشتر دانشگاه علمی کاربردی فراهم‌شده است، این تصمیم ازلحاظ علمی و مهارتی و تربیت نیروی انسانی ماهر به نفع کشور است.
وی افزود: با توجه به تمرکزی که در برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته است و آموزش مهارت‌ها صرفاً بر عهده دانشگاه علمی کاربردی قرارگرفته است.
زاهدی خاطرنشان کرد: استان قزوین قطب صنعتی و کشاورزی است که در زمینه خدمات و گردشگری نیز نیاز به تربیت نیروی انسانی داریم.
وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم با کمک دستگاه‌های اجرایی و طرح آمایش استان تا حدود زیادی نیازمندی‌ها نیروی انسانی را پیش‌بینی و به کمک دانشگاه علمی کاربردی تربیت نیروی انسانی ماهر و آموزش آن‌ها را در پیش بگیریم.

انتهای پیام

captcha