مداحان با مطالعه و سندخوانی از خرافات دوری کنند
کد خبر: 3699383
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷

مداحان با مطالعه و سندخوانی از خرافات دوری کنند

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مداحان باید با مردم ارتباط عاطفی برقرار کنند، گفت: مداحان باید از خرافات خوداری کنند و با مطالعه و سندخوانی به این مولفه مهم توجه کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 21 اسفندماه در همایش مادحین و شعرای آئینی استان که به همت تبلیغات اسلامی کردستان، در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: مداحان باید از خرافات خوداری کنند و با مطالعه و سندخوانی به این مولفه مهم توجه کنند.
وی از مداحان بعنوان تاج عزت و سربلندی در جامعه یاد کرد و افزود: مداحان نباید از ارتباط با مردم غافل باشند و باید در میان مردم حضور پیدا کنند.
حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این همایش گفت: خدمتگزاری در دستگاه اهل بیت نصیب بندگان صالح خدا می‌شود
وی افزود: مداحان اهل بیت علیهم‌السلام از اینکه توفیق پیدا کرد‌ه‌اند در خدمت اهل بیت باشند باید از فرصت بدست آمده برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان دو فریضه الهی ضمن اینکه واجبی الهی است نیاز ضروری جامعه بوده و باید مورد توجه باشد.
وی بیان کرد: خادمین و پیرغلامان و مادحین از سه ویژگی کار برای رضای خدای متعال، نیت خالص و دلسوزی برخوردار هستند که این مهم از توفیقات الهی به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام کرمی یادآور شد: مداحان باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه جدی داشته باشند و این مهم را در جامعه ترویج دهند.
یادآور می‌شود؛ در این مراسم یکی از شاعران آئینی و مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی و قرآئت شعر پرداختند.
انتهای پیام

captcha