یک شهید؛ به ازای هر 340 نفر
کد خبر: 3699427
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

یک شهید؛ به ازای هر 340 نفر

گروه فرهنگی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان‌وبلوچستان گفت: اگر جمعیت امروز کشور را در نظر بگیریم، به ازای هر 348 نفر، یک شهید داده‌ایم و در استان نیز، به ازای هر 1200 نفر، یک شهید تقدیم وطن و انقلاب شده است.

عباس پالاش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: اگر جمعیت امروز کشور را در نظر بگیریم، به ازای هر 348 نفر، یک شهید داده‌ایم و در استان نیز، به ازای هر 1200 نفر، یک شهید تقدیم وطن و انقلاب شده است.
وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) در 22 اسفند 58 فرمان تأسیس بنیاد شهید را دادند تا با افتخار به خانواده‌های معظم شهدا خدمت‌رسانی کنند و همچنین فرمودند «بنیاد شهید از همه بنیادها افضل است، چون شهید از همه افضل است».
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد: احیا، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و اجرای فرامین امام راحل مبنی بر رسیدگی همه جانبه به خانواده‌های شهدا، مهمترین اهداف تاسیس بنیاد شهید به‌شمار می‌آید.

یک شهید، به ازای هر 340 نفر

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی ساختمان جدید بنیاد شهید استان تصریح کرد: ساختمان کنونی بنیاد (واقع در خیابان آزادی زاهدان) به‌دلیل همجواری با مراکز تجاری و ترافیک بالا، مشکلاتی برای تردد ایثارگران و جانبازان عزیز ما به‌همراه داشت، که انشاء‌الله با انتقال آن به ساختمان جدید در بلوار بهداشت این مشکلات رفع شود.
گفتنی است، این ساختمان روز گذشته، 21 اسفندماه با حضور مسئولان استانی در بلوار بهداشت زاهدان کلنگ‌زنی شد و طبق اعلام مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هزینه ساخت آن از طریق فروش املاک بنیاد شهید و سایر منابع تأمین و در سه فاز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha