اهمیت همدلی مردم و هیئت‌امنا برای حفظ جایگاه مسجد در جامعه
کد خبر: 3699433
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

اهمیت همدلی مردم و هیئت‌امنا برای حفظ جایگاه مسجد در جامعه

گروه فرهنگی- حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود غفوری رمز موفقیت مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرستان تاکستان را حمایت مردمی، نظم و انضباط، تداوم در کار، نشاط، انسجام و همدلی بین مردم و هیئت‌امنای این مرکز مذهبی دانست.

به گزارش ایکنا از قزوین، مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهر تاکستان با دارا بودن شاخصه‌هایی از قبیل حضور به‌موقع نمازگزاران در مسجد هنگام برپایی نمازهای یومیه، برگزاری سخنرانی‌های متعدد با موضوعات روز، آموزش احکام لازم به‌صورت کوتاه و مفید، مشارکت فعال و همکاری ساکنین محل در برگزاری مراسم فرهنگی، هماهنگی و همکاری لازم با هیئت‌امنای مساجد، تلاش در تشویق و ترغیب جهت شرکت نمازگزاران خصوصاً نوجوانان و جوانان، فعالیت‌های هنری و همچنین فعالیت منسجم اعضای بسیج در حوزه‌های جامع و مختلف به‌عنوان یکی از فعال‌ترین مساجد این شهر شناخته‌شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود غفوری امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی این مسجد با ابراز رضایتمندی اظهار کرد: مسجد امام حسن مجتبی (ع) با مشارکت شهروندان متعهد، متدینین شهر و هیئت‌امنا، به‌عنوان یکی از فعال‌ترین مساجد شهر با فعالیت‌های گوناگونی ازجمله تلاوت سوره‌های قرآنی، قرائت و جمع خوانی زیارت عاشورا، دعای توسل، دعای سمات و ندبه سخنرانی در باب احکام و پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی در حال فعالیت هست.
حجت‌الاسلام غفوری در ادامه تصریح کرد: از برنامه‌های شاخص این مسجد را می‌توان روضه‌خوانی، سوگواری امام حسین (ع)، جزء خوانی، ختم قرآن و کلاس‌های مشاوره، سبک زندگی اسلامی، آموزش احکام در سه دهه ماه‌های محرم و صفر و سراسر ماه مبارک رمضان توسط جوانان و نوجوانان برشمرد.
وی افزود: برای جذب هر چه بیشتر نونهالان و ترویج فرهنگ قرآن و نماز در میان کودکانی که به همراه بزرگ‌ترها در مسجد حضور دارند با مکبر قرار دادن، واگذاری مسئولیت کوچک در ایجاد نظم مسجد و اعطای جوایز متعدد و مرتبط توانسته‌ایم جذب را به حداکثر برسانیم.
حجت‌الاسلام غفوری در پایان سخنان خود رمز موفقیت مسجد امام حسن مجتبی (ع) را حمایت مردمی، نظم و انضباط، تداوم در کار، نشاط، انسجام و همدلی بین مردم و هیئت‌امنای این مرکز مذهبی دانست.

برگزاری کلاس‌های نهضت سوادآموزی در جهت گسترش فعالیت‌های فرهنگی

در ادامه پرویز شکوری یکی از هیئت‌امنای مسجد امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: اقامه نماز یومیه به‌صورت جماعت در اوقات شرعی با حضور اقشار مختلف ازجمله بانوان، کودکان، در سنین مختلف برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این مسجد کلاس‌هایی نظیر حفظ قرآن کریم، روخوانی، تجوید، تفسیر، قرائت و نهضت سوادآموزی را برای خواهران و برادران در جهت گسترش فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و علمی این شهر برگزار می‌کند که همین موضوع می‌تواند در جذب جوانان به فضای مذهبی مؤثر باشد.
بنا بر این خبر این مسجد ۱۷ سال پیش توسط یکی از خیرین محل در زمینی به متراژ 1000 متر و زیربنای 600 مترمربع تأسیس‌شده و دارای امکانات رفاهی موردنیاز نمازگزاران است.
به گزارش ایکنا این مسجد هم به‌مانند سایر مساجد در مواقع بحران، پذیرای نیازمندان است و نیز در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) توسط نمازگزاران و ساکنین محل در پخش نذورات غذایی فعال است و یکی از برنامه‌های در دست اقدام آن ایجاد صندوق قرض‌الحسنه جهت استفاده اهالی محل است.

انتهای پیام

captcha