برگزاری دوره آشنایی با نسخ خطی اسلامی در روسیه
کد خبر: 3699446
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

برگزاری دوره آشنایی با نسخ خطی اسلامی در روسیه

گروه بین‌الملل – دوره آشنایی با نسخ خطی اسلامی در دانشگاه دولتی «سن‌‌پترزبورگ» در روسیه برگزار شده است.

برگزاری دوره آشنایی با نسخ خطی اسلامی در روسیهبه گزارش ایکنا به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه؛ این دوره از دیروز(21 اسفند) به ابتکار «انجمن پژوهشگران میراث مکتوب اسلامی» روسیه و با همکاری و حمایت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ(سنت پترزبورگ) برای دانشجویان انستیتو شرق‌شناسی این دانشگاه برگزار شده است.

دوره آموزشی دانشگاه سن پترزبورگ تا 25 اسفند‌ماه ادامه دارد و دانشجویان ایران‌شناسی، عرب‌شناسی و ترک‌شناسی دانشگاه در آن حضور یافته‌اند.

اولگا یاستربوا، پژوهشگر همکار کتابخانه ملی روسیه (سالتیکف شدرین سابق)، و فتح الله ذوقی از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه، در این دوره که به زبان روسی در کتابخانه دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه دولتی پترزبورگ برگزار شده است، تدریس می‌کنند.

گفتنی است، این دوره به پیشنهاد حسین متقی(از کارشناسان نسخ خطی اسلامی روسیه) و الکسی خیسمتوللین(از انستیتو نسخه‌های شرقی آکادمی علوم روسیه) طی دیداری که نوامبر گذشته با الکسی آناتولیویچ، معاون انستیتو شرق‌شناسی دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ داشتند مطرح و با پی‌گیری مسئولان انجمن اجرایی شد.

انجمن پژوهشگران میراث مکتوب اسلامی در سوم آذرماه امسال (برابر با 24 نوامبر 2017)، در مرکز میراث مکتوب اسلام و ایران انستیتو نسخ خطی شرقی آکادمی علوم روسیه، در سن پترزبورگ با مشارکت پژوهشگرانی از روسیه و ایران تشکیل شد.

این انجمن به منظور حمایت از پژوهشگران نسخ خطی روسیه، فهرست‌نگاری و معرفی آثار مکتوب اسلامی روسیه و تربیت کادر نسخه پژوه با همکاری ایران و روسیه تشکیل شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha