جهاد دانشگاهی مولود مستقیم انقلاب است
کد خبر: 3699452
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

جهاد دانشگاهی مولود مستقیم انقلاب است

گروه اجتماعی- رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تأسیس جهاد دانشگاهی در 16 مرداد ماه سال 59 با فرمان امام راحل، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مولود مستقیم انقلاب است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز گذشته در همایش معرفی فعالیت‌های این نهاد انقلابی در شهرستان عجب شیر، با اشاره به تأسیس جهاد دانشگاهی در 16 مرداد ماه سال 59 با فرمان امام راحل، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مولود مستقیم انقلاب است.

جهاد دانشگاهی مولود مستقیم انقلاب است.
وی، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان در سه حوزه‌ اصلی پژوهشی، آموزشی و فرهنگی متمرکز است، گفت: در حوزه‌ پژوهش در سه حوزه درمان و پزشکی، فنی و مهندسی «انرژِی‌های تجدید پذیر و خورشیدی» و علوم انسانی «پژوهشکده‌ توسعه و برنامه‌ریزی» فعالیت می‌کند.
محسنی، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی از سال 65 با تأسیس یک آزمایشگاه، فعالیتش در بخش درمان را آغاز کرده و هم اکنون بر اساس نیازهای جامعه، آن آزمایشگاه به دو بخش بزرگ مرکز درمان ناباروری و مرکز پزشکی متشکل از آزمایشگاه تشخیص طبی و طب کار تقسیم شده و از سال جاری هم کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت به این مجموعه اضافه شده است.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری از سال 90 در این استان، اعلام کرد: حدود 22 درصد زوج‌ها در ایران مشکل ناباروری دارند و استاندارد جهانی در این بخش 15 درصد است که معتقدم فعالیت در بخش درمان ناباروری خدمت به جامعه و باقیات الصالحات است
وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای مرکز درمان ناباروری، اظهار کرد: به دنبال احداث بیمارستان تخصصی درمان ناباروری و مرکز تحقیقات ژنتیک تولید مثل در استان هستیم.
محسنی، به فعالیت نمایندگی بانک خون بند ناف در استان نیز اشاره کرد و گفت: نمایندگی بانک خون بند ناف در جهاد دانشگاهی استان مستقر بوده که در حال حاضر در کشور ما برخی بیماری‌ها همچون فلج مغز، سرطان خون و کم خونی ژنتیکی توسط این سلول‌های بنیادی درمان می‌شوند و لذا اعضای خانواده همچون پدر، مادر، خواهر و برادر هر فرد که خون بند نافش ذخیره شده، در صورت لزوم می‌توانند از این سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری استفاده کنند.
وی، تاکید کرد: در صورت همکاری متخصصین زنان و زایمان در شهرستان عجب شیر کسانی که قصد دارند از خدمات این مرکز استفاده و سلول های بند ناف فرزندان خود را ذخیره نمایند اقداماتی انجام دهیم.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، همچنین در ادامه با بیان اینکه پژوهشکده‌ توسعه و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی فعال می‌باشد، تاکید کرد: این پژوهشکده در سه گروه پژوهشی فعالیت می کند.
محسنی همچنین به فعالیت‌های مرکز انرژی‌های تجدید پذیر نیز اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در این مرکز برای تأمین برق چادرهای عشایر سیستم پرتابل اولیه خورشیدی طراحی و تولید کرد و محصولات جدید این مرکز نیز در سایزهای بزرگ طراحی شده است.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه طبق مصوبه دولت باید سازمانها 20 درصد برق خود را از طریق انرژی های خورشیدی تامین کنند افزود: با نصب و راه اندازی نیروگاههای خورشیدی در پشت بام که به طور مستقیم به شبکه‌ توزیع برق وصل می‌شود درآمد حدود یک میلیون تومانی برای هریک از نیروگاه‌های خورشیدی پیش بینی شده است.
وی، با بیان اینکه در حوزه آموزش به صورت دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی بلند مدت توسط دانشگاه علمی کاربردی و دوره‌های کوتاه مدت توسط مرکز آموزش جهاد دانشگاهی ارایه می‌شود و عمده آموزش‌های ما مهارت محور است.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌ فرهنگی، خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایسنا و ایکنا زیر نظر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی فعالیت کرده و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) نیز یکی دیگر از مراکز تحت نظر معاونت فرهنگی می‌باشد که در انتخابات اخیرا ریاست جمهوری ایسپا توانست ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انتخابات، ۹۹ درصد نتایج انتخابات را درست پیش‌بینی کند.

انتهای پیام/

captcha