سرنوشت انسان براساس احکام قرآنی شکل گیرد
کد خبر: 3699467
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

سرنوشت انسان براساس احکام قرآنی شکل گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مشاور قرآنی استاندار آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: باید سرنوشت ما براساس احکام قرآنی باشد و اهل بیت(ع) را به عنوان مجریان قرآن سرمشق خود قرار دهیم و در این صورت در دنیا و آخرت سعادتمند خواهیم شد.

مجید باوردی، مشاور قرآنی استاندار آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: باید سرنوشت ما براساس احکام قرآنی باشد و اهل بیت(ع) را به عنوان مجریان قرآان سرمشق خود قرار دهیم و در این صورت در دنیا و آخرت سعادتمند خواهیم شد.

باید سرنوشت ما براساس احکام قرآنی باشد
وی با استناد به 156 سوره بقره خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: همانا ما از آن خداييم (ملک حقيقى اوييم به ملاك آنكه خلق و حفظ و تدبير امور و اعدام ما به دست اوست) و همانا به سوى او باز خواهيم گشت.
باوردی، قرب به خدا را مقصد عالی حیات دانست و ادامه داد: کمال انسان و مقصد عالی حیات؛ قرب به خدا است، خدای متعال کمال مطلق است و قرب به کمال مطلق به معنی شبیه شدن به خدا و کامل‌تر شدن است، با توجه به اینکه غیر خدا کسی از خود چیزی ندارد و هر کمالی که آفریدگان خدا دارند، اصالتاً از خدا و متعلق به او است، انسان هرچه به خدا نزدیک‌تر شود، وابستگی بیشتری به او خواهد داشت بنابراین هر کس که به خدا وابسته‌تر و فقیرتر باشد و بیشتر بتواند خدا را بنمایاند به خدا مقرب‌تر است.
مشاور قرآنی استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: اسلامی بودن آداب و توحیدی بودن شیوه زندگی به این معناست که سبک زندگی بسترساز «عبودیت الهی» در حیات انسانی باشد.
وی با اشاره به شرایط رسیدن به قرب خدا افزود: قرب به خدا تنها در سایه اطاعت، بندگی و تقوای پروردگار حاصل می‌شود؛ عبودیت و تقوا نیز حاصل جمع ایمان و عمل صالح است، این هدف عالی انضباط رفتاری خاصی را برای انسان مؤمن الزام می‌کند.
باوردی تاکید کرد: هرکس در مسیر قرآن قرار بگیرد باید به آن عمل کند و در این صورت است که مدینه فاضله پدیدار می‌شود.

انتهای پیام/

captcha