رکورد دانش‌آموز ترک در حفظ قرآن با وجود اختلال در تکلم
کد خبر: 3699480
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

رکورد دانش‌آموز ترک در حفظ قرآن با وجود اختلال در تکلم

گروه بین‌الملل ـ زکریا وزیرو، دانش‌آموز نوجوان ترکیه علی‌رغم رنج بردن از اختلال تکلمی(لُکنت زبان) توانست در مدت سه ماه، قرآن کریم را به صورت کامل حفظ کند.

دانش‌آموز نوجوان ترکی سه ماهه حافظ قرآن شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری turkeyalaan.net؛ زکریا وزیرو، دانش‌آموز 18 ساله ترکیه که در دوره دبیرستان در شهر «قیصری» ترکیه تحصیل می‌کند، علی‌رغم رنج ردن از لُکنت زبان، توانست قرآن کریم را به صورت کامل حفظ کند.

دارالافتای شهر قیصری ترکیه با تقدیر از این دانش‌آموز به خاطر حفظ کامل قرآن در یک مدت کوتاه، از خانواده وی نیز که نقش مؤثری در حمایت از او برای حفظ کلام وحی داشته‌اند، قدردانی کرد.

شاهین گوان (Shaheen Guan)، مفتی شهر قیصری ترکیه نیز در این باره گفت: این دانش‌آموز نوجوان كه با وجود اختلال در تکلم توانسته است  کل قرآن را حفظ کند، می‌تواند نمونه بارزی برای قشر جوانان و نوجوانان این کشور باشد.

یادآور می‌شود، ترکیه در سال‌های اخیر تلاش‌های مضاعفی در زمینه آموزش و حفظ قرآن انجام داده و اداره امور دینی و دارالافتای این کشور دوره‌های تخصصی ىر زمینه آموزش قرآن برگزار کرده و تاکنون هزاران حافظ قرآن از این دوره‌ها دانش‌آموخته شده‌اند.

انتهای پیام

captcha