نوجوانی که در 11 سالگی حافظ قرآن شد/ امتیازات طرح اعطای مدرک به حفاظ گسترده‌تر شود
کد خبر: 3699483
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

نوجوانی که در 11 سالگی حافظ قرآن شد/ امتیازات طرح اعطای مدرک به حفاظ گسترده‌تر شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سوگند رفیع‌زاده که به عنوان پدیده قرآنی سال 96 معرفی شد، توانسته است در سن 11 سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شود.

نوروز/////نوجوانی که در 11 سالگی حافظ قرآن شد/ امتیازات طرح اعطای مدرک به حفاظ گسترده‌تر شود

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سوگند رفیع‌زاده، یکی از چهره‌های برتر قرآنی سال 96 است که از سوی سازمان دارالقرآن الکریم در دوازدهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت. وی حافظ کل قرآن کریم است که توانسته است مدرک تخصصی حفظ قرآن را در چارچوب آزمون اعطای مدرک سازمان دارالقرآن الکریم کسب کند. وی همچنین، در مراسم تکریم چهره‌های قرآنی سال 96 به عنوان پدیده قرآنی زیر 15 سال این دوره از مراسم تقدیر شد.
این حافظ کل قرآن کریم از از پایه سوم ابتدایی به حفظ قرآن روی آورده و توانسته است با عنایت خداوند متعال و بهره‌گیری از انوار نورانی و ساحت مقدس قرآن مجید، در کمتر از سه سال موفق به حفظ کل قرآن شود. به همین منظور با این حافظ نوجوان کل قرآن کریم به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه بدان اشاره می‌شود.
این نوجوان حافظ کل قرآن کریم در ابتدا ضمن معرفی خود، به چگونگی روی آوردن به قرآن و نیز قدم نهادن در راه حفظ آیات الهی پرداخت و اظهار کرد: بنده سوگند رفیع‌زاده، حافظ کل قرآن کریم هستم که در سال 81 و در استان گیلان، شهرستان رشت متولد شدم و هم‌اکنون نیز در پایه دهم مشغول به تحصیل هستم.
رفیع‌زاده در ادامه افزود: از پایه سوم ابتدایی زیر نظر اساتید ارجمندم استاد حاج فرهاد فلاح‌پور و استاد حاج محمد فلاح‌پور شروع به حفظ قرآن کریم کردم و الحمدالله توانستم در کمتر از سه سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شوم.
این حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: علت اینکه توانستم در این راه نورانی مصمم باقی بمانم، عنایت خداوند متعال، زحمات جبران‌ناپذیر و راهنمایی‌های دو استاد بزرگوارم و نیز همراهی‌ها و تشویق پدر و مادرم بوده است. همچنین، علاقه وافری که شخصا به ساحت مقدس قرآن کریم داشتم نیز در این زمینه تأثیر فراوانی داشت.
وی در ادامه اظهار کرد: برای رسیدن به هر موفقیتی باید از موانعی عبور کرد و هر کاری سختی‌هایی دارد چراکه هیچ موفقیتی بدون تلاش و کوشش و توکل بر خداوند به دست نمی‌آید اما به لطف خداوند منان هیچ‌گاه احساس ضعف یا ناامیدی نکردم و کسب تجربه از محضر اساتید و پدر و مادرم مرا در این راه ثابت‌قدم کرد.
رفیع‌زاده همچنین، تصریح کرد: پس از اتمام حفظ قرآن، شروع به یادگیری ترجمه آیات نیز کردم و به حمد و توفیق الهی توانستم در کمتر از یک سال ترجمه کل قرآن را نیز فرا بگیرم. سپس اساتید بنده مرا به شرکت در آزمون‌های اعطای مدرک راهنمایی کردند و اینگونه بود که با این آزمون‌های تخصصی که از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شد، آشنا شدم.

نوروز/////نوجوانی که در 11 سالگی حافظ قرآن شد/ امتیازات طرح اعطای مدرک به حفاظ گسترده‌تر شود
این حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: پیش از شرکت در این آزمون‌ها شنیده بودم که این مدارک بسیار معتبر هستند. برای مثال اینکه مدرک درجه 3 معادل کارشناسی علوم قرآن، مدرک درجه 2 معادل کارشناسی ارشد و ... است.
وی در ادامه افزود: با شرکت دراین طرح و مطالعه آئین‌نامه‌های آن متوجه شدم که این مدارک دارای ارزش استخدامی و همتراز با مدارک تحصیلی در مشاغل مندرج در یکی از بخشنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری بوده و همچنین، از مزایای درجات هنری نیز برخوردارند. در کل دارندگان این مدارک از امتیازات زیادی در زمینه‌های قرآنی، تحصیلی یا شغلی در سطح کشور برخوردار هستند.
این حافظ کل قرآن کریم در ادامه افزود: فکر می‌کنم این طرح تاکنون بسیار موفق بوده چراکه طی هر سال افراد زیادی در این طرح شرکت می‌کنند و بسیاری از افراد نیز موفق به کسب درجات مختلف شده‌اند، البته تعداد کسانی که مدارک درجه 2 و 1 را کسب کرده‌اند به نسبت دارندگان مدارک درجه 3، 4 و 5 کمتر است که ان‌شاءالله این تعداد نیز روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.
رفیع‌زاده در ادامه در رابطه با مزایای طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم بیان کرد: در مورد مزایا نیز همانطور که عرض کردم این مدارک امتیازات خوبی دارند اما فکر می‌کنم که باید خیلی وسیع‌تر و گسترده‌تر باشند. برای مثال امتیازات این مدارک در زمینه تحصیلی در دانشگاه‌ها می‌تواند خیلی بیشتر باشد و فقط درباره رشته‌های الهیات و علوم قرآنی نباشد و در رشته‌‌های دیگر تحصیلی نیز کاربرد داشته باشد.
وی در رابطه با انگیزه فراوان خود در راه حفظ قرآن کریم گفت: مسیر حفظ و قرائت قرآن بسیار گسترده و پایان‌ناپذیر است و هر چقدر بیشتر در این راه فعالیت می‌کنم، بیشتر علاقه‌مند می‌شوم و ان‌شاءالله با توکل بر خداوند متعال تمام تلاشم را خواهم کرد تا بتوانم در عرصه‌های بین‌المللی نیز حضور داشته باشم و همیشه در زمینه‌های قرآنی فعال باشم و اگر توفیق داشته باشم تا آخرین لحظه زندگی‌ام با قرآن مأنوس خواهم بود.
این حافظ کل قرآن کریم در پاسخ به این سؤال که آیا به تدریس حفظ قرآن نیز علاقه‌مند است و آیا نسبت به برگزاری کلاس آموزش حفظ اهتمام خواهد داشت؟ تصریح کرد: ان‌شاءالله با کسب تجربه‌های بیشتر و هنگامی که فرصت بیشتری پیدا کردم و با کمک اساتید بزرگوارم در زمینه تدریس قرآن نیز فعالیت خواهم کرد.
رفیع‌زاده در ادامه در پاسخ به این سؤال که در آینده قصد دارید تا در چه رشته‌ای ادامه تحصیل دهید و به چه رشته‌ای علاقه‌مند هستید؟ افزود: هم‌اکنون در رشته علوم تجربی و در پایه دهم مشغول به تحصیل هستم و ان‌شاءالله در دانشگاه در رشته پزشکی ادامه تحصیل خواهم داد.
این حافظ کل قرآن کریم در پایان اظهار کرد: به عنوان سخن آخر باید عرض کنم که تمام موفقیت‌های خود در این راه قرآنی را اول از همه مدیون رحمت پروردگار مهربان و عنایت قرآن کریم، و سپس، مدیون زحمات و راهنمایی‌های دو استاد بزرگوارم و نیز همراهی‌های پدر و مادر عزیزم هستم.

 

نوروز/////نوجوانی که در 11 سالگی حافظ قرآن شد/ امتیازات طرح اعطای مدرک به حفاظ گسترده‌تر شود

 انتهای پیام

captcha