پیام استاندار ایلام به مناسبت روز شهید/ عزت و اقتدار امروز کشور بیش از هر چیز مرهون فداکاری شهداست
کد خبر: 3699501
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

پیام استاندار ایلام به مناسبت روز شهید/ عزت و اقتدار امروز کشور بیش از هر چیز مرهون فداکاری شهداست

گروه اجتماعی - استاندار ایلام در پیامی ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا، آورده است: این روز، تداعی‌گر ارزش و قداست خون شهدای سرافراز و مقام والای شهیدان گلگون کفن در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از ایلام، متن پیام قاسم سلیمانی دشتکی بدین شرح است:
بسم رب الشهداء و الصدیقین
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون (169 آ ل عمران)
و گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شده اند، مردگانی هستند، بلكه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.
۲۲ اسفند ماه، سالروز صدور فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، تداعی‌گر ارزش و قداست خون شهدای سرافراز و مقام والای شهیدان گلگون کفن در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی است.
بی تردید بر همگان روشن است که عزت، پیشرفت، اقتدار و صلابت امروز کشور بیش از هر چیز مرهون فداکاری عزیزانی است که در روزهای سخت و سرنوشت ساز با سپر ساختن سینه‌های خود و ایستادن در مقابل خطرات؛ صبورانه از کیان میهن عزیز اسلامی دفاع کرده و در این راه پرافتخار یا جان خود را در طبق اخلاص تقدیم کردند و یا بخشی از وجود گرانقدر خویش را فدای آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی نمودند.
هرچند که تکریم، تجلیل و رسیدگی به امور جاری خانواده زنان و مردان مجاهد و ایثارگری که جان و سلامتی خود را در راه اعتلای ایران اسلامی فدا کردند، وظیفه یکایک مسئولان و افتخاری برای همگان است اما دولت تدبیر و امید نیز نهایت اهتمام خود را برای پاسداشت ارزش‌های ایثارگران مصروف داشته است.
اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و توجه به دغدغه‌های معظم له در این خصوص، تدوین آیین‌نامه‌ها و اجرای قانون جامع خدمات ایثارگران، راه‌اندازی شورای ترویج ایثار و شهادت در سطوح ملی و استانی، تنظیم و ابلاغ سند راهبردی ایثارگران، تدوین بندهای ویژه در لایحه برنامه ششم توسعه برای حمایت مادی و معنوی از جامعه بزرگ ایثارگری و رزمندگان و پرداخت معوقات خانواده شهدا، بخشی از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در این راستا بوده است.
اینک که ثمره خون‌های مطهر جوانان این مرز و بوم به ثمر نشسته و شاهد استقلال، آزادی، عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم، بر این نعمت بزرگ، شکرگذار خداوند متعال و سپاسگذار ایثارگران عزیز بویژه خانواده های معظم شهدا هستیم.
اینجانب ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا و ادای احترام به تمامی شهیدان ایران اسلامی امیدوارم بتوانیم با تأسی از راه ، اندیشه و سیره شهیدان و وحدت و همدلی زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم آوریم.
قاسم سلیمانی دشتکی
استاندار ایلام
انتهای پیام
captcha