آذربایجان غربی، رتبه نخست کشوری ثبت مداحان در سامانه طوبی
کد خبر: 3699506
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

آذربایجان غربی، رتبه نخست کشوری ثبت مداحان در سامانه طوبی

گروه فعالیت های قرآنی - کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت : آذربایجان غربی در ارزیابی کشوری که هر ماه صورت میگیرد رتبه نخست ثبت مداحان و شاعران آیینی را از نظر ثبت و ساماندهی در سامانه طوبی کسب کرده است.

ارکان اسلامی، کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 566 مداح و شاعر اهل بیت استان در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند، بیان کرد : ارومیه با ثبت یک هزار و 50 نفر در رتبه اول و شهرستان خوی با ثبت 546 نفر در سامانه طوبی رتبه دوم در استان دارد.
وی با اشاره به اینکه طی سال جاری یک هزار و 300 کارت مداحی در استان صادر شده است، تصریح کرد : امسال دوره های آموزشی در خصوص آسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد برای مداحان برگزار شد و بیشتر دوره های تخصصی مداحی نیز زیر نظر آموزشگاه های تخصصی برگزار شده است.
وی گفت : اولویت اصلی برای سال آینده، تقویت مراکز آموزش مداحی خواهران است که متاسفانه فقط در ارومیه یک مرکز مداحی ویژه خواهران وجود دارد و سال آینده در خوی و میاندوآب نیز راه اندازی خواهد شد.
اسلامی افزود : تقویت مداحی در حوزه برادران نیز از دیگر اولویت های سال آتی است، چرا که داوطلب در این زمینه کم بوده و حمایت های مالی کمی در این خصوص صورت می گیرد و اهرم های تشویقی برای جذب برادران مداح باید تقویت شوند.
وی ادامه داد : امسال دو کتاب با عنوان گوزیاشی 1 و 2 در خصوص نوحه های عاشورایی توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان به چاپ رسید و سال آینده نیز کتاب گوزیاشی 3 با عنوان نوحه های فارسی مختص ایام فاطمیه به چاپ خواهد رسید.
کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه چاپ کتاب برای مداحان استان باعث ترغیب جوانان و شاعران بومی استان نیز می شود، خاطرنشان کرد : ذکر نام مداحان و شاعران جوان در کتابها باعث ایجاد تعامل و ارتباط عمیق و موثر میان جوانان و مداحان اهل بیت می شود.
انتهای پیام

captcha