70 خانه ورزش روستایی در خراسان جنوبی تجهیز می‌شود
کد خبر: 3699533
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
تا فروردین ماه سال آینده ؛

70 خانه ورزش روستایی در خراسان جنوبی تجهیز می‌شود

گروه اجتماعی-مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به گسترش خانه های ورزش روستایی در استان گفت: تا پایان فروردین ماه سال آینده، 70 خانه ورزش روستایی تجهیز می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمداسماعیل افضل پور، شب گذشته 21 اسفند، در آیین تجلیل از برترین‌های ورزش و جوانان استان اظهارکرد: امسال در همه شاخص های ورزشی پیشرفت قابل توجهی به دست آمده است . 

وی افزود: شش درصد تعداد مربی، 10 درصد تعداد ورزشکاران سازمان یافته، 123 درصد میزبانی مسابقات کشوری، منطقه ای و اردوهای تیم ملی طی امسال پیشرفت داشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین 300 درصد اعزام به مسابقات جهانی، 200 درصد مسابقات آسیایی، 11 درصد مسابقات بین المللی و 28 درصد اعزام به مسابقات کشوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. افضل پور بیان کرد: طی امسال با همکاری و تلاش همه دلسوزان ورزش وجوانان، این حوزه روی ریل توسعه قرار گرفته و موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است.
وی ادامه داد: از اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان در سال جاری می توان به افزایش 13 درصدی اعتبار حوزه جوانان، 100 درصدی اعتبارنامه سمن ها، 100 درصدی حمایت از طرح های سازمان های مردم نهاد و کلنگ زنی خانه جوان شهرستان طبس با جذب اعتبار 30 میلیارد ریال اشاره کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: برگزاری جشنواره نشاط و امید، 100 کارگاه برای زوج های جوان، افزایش 100 درصدی نشست با جوانان، اجرای 320 برنامه در خصوص سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و افزایش 100 درصدی برنامه‌های مربوط به جوانان در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.
افضل پور اضافه کرد: همچنین تاسیس مجمع استانی سازمان‌های مردم نهاد، ایجاد هشت سمن جدید از ابتدای امسال، اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی و برگزاری جلسات ستاد ساماندهی جوانان از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه جوانان است.
وی گفت: تعداد خانه‌های ورزش روستایی را در سال جاری با حمایت وزارت ورزش و جوانان گسترش دادیم و تا پایان فروردین ماه سال آینده، 70 خانه ورزش روستایی تجهیز می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهارکرد: در زمینه کمک مالی به هیات‌های ورزشی استان، افزایش کمک سه تا هفت برابری نسبت به سال قبل را داشته‌ایم و در ورزش همگانی در نیمه دوم سال جشنواره های متعدد در نقاط مختلف استان برگزار شد که قابل توجه است.
افضل پوربا اشاره به اینکه در حوزه جذب خیران ورزش یار در سال جاری 30 پروژه ورزش ساز داریم، ادامه داد: خیران ورزش یار استان تمایل زیادی به ساخت اماکن ورزشی به ویژه گودهای باستانی دارند و این موضوع ریشه در اعتقادات مذهبی مردم استان دارد.
وی تصریح‌کرد: 10 پروژه عمرانی در شهرهای مختلف در سال جاری افتتاح و 130 میلیارد ریال اعتبار تملک از بخش مالیات بر ارزش افزوده در بخش عمرانی داریم که اگر همه آن تخصیص یابد اتفاق خوبی در پروژه‌های عمرانی رخ می‌دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: هم اکنون قرارداد بسیاری از پروژه های عمرانی منعقد شده و در حال اقدام است و نیمه نخست سال آینده تعداد قابل توجهی از این پروژه ها افتتاح خواهد شد.
افضل پور افزود: هرچند هنوز با نقطه مطلوب فاصله وجود دارد اما گام های بسیار خوبی در توسعه ورزش و جوانان برداشته شده است و امیدواریم با برنامه ریزی، تلاش مضاعف، صمیمیت و همدلی این روند رو به رشد در سال 97 ادامه یابد.
وی گفت: بسیاری از سازمان‌ها و نهادها که امکان سرمایه گذاری در ورزش را دارند هنوز به این باور نرسیده اند که ورزش یک پدیده اجتماعی است که قدرت زیادی برای اثرگذاری در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ورزش زمینه ساز رشد اجتماعی در فرزندان و افزایش شاخص سلامت و شادابی در جامعه است، بیان کرد: نگاه تفریحی و تفننی به ورزش درست نبوده و وظیفه داریم برای حفظ خانواده، فرزندان و جامعه فرصت ورزش را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان با مشکلات متعدد مواجه است، گفت: در مدت مدت 16 ماه سکان‌داری اداره کل ورزش و جوانان استان در ابتدای حضورم در این جایگاه اداره کل با مشکلات عدیده ای روبرو بوده است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: با همکاری و تلاش مضاعف همه همکاران در این مجموعه موفق شدیم بسیاری از اعتبارات اضافی که در حوزه های عمرانی پرداخت شده بود را به اداره کل ورزش و جوانان برگشت و پروژه های عمرانی را سازمان داده و بدهی پیمانکاران را تا حد توان پرداخت کنیم.
افضل پور افزود: از مهمترین چالش های حوزه ورزش و جوانان، مناقصه و واگذاری سالن های ورزشی ماده 88 بود که در سال جاری مزایده‌ها سامان داده شد به نحوی که مطلوب جامعه ورزش و جوانان باشد.
وی بیان کرد: با ساز و کار جدیدی که ترسیم شد، بیشتر هیات های ورزشی خراسان جنوبی موفق به تحویل مدیریت سالن های ورزشی شدند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یاداور شد: طی این مدت 2 تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در خصوص سرمایه گذاری در شهرستان قائنات برای احداث سالن ورزشی 3 هزار نفری و کمک به تکمیل استخر شهرستان خوسف نیز منعقد شده است. 

انتهای پیام  

captcha