جمع آوری 85 میلیارد ریال زکات در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3699597
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

جمع آوری 85 میلیارد ریال زکات در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی-رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی از جمع آوری 85 میلیارد ریال زکات در استان طی سال جاری خبرداد.

حجت الاسلام سید احیاء هاشمی رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، در گفت و گو با ایکنا، شعبه خراسان‌شمالی، اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان 85 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقرر است 60 میلیارد ریال از زکات جمع آوری شده برای نیازمندان هزینه شود این در حالیست که طی سال جاری 55 میلیارد ریال برای رفع امورات نیازمندان هزینه شده است.

هاشمی با بیان اینکه طی سال گذشته 72 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شد، افزود: از این میزان 30 میلیارد ریال صرف کمک به نیازمندان شد.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد از زکات جمع آوری شده مربوط به ساخت پروژه های عام المنفعه می شود، گفت: طی سال جاری 30 پروژه از قبیل غسالخانه، کتابخانه، راه های بین مزارع، حسینیه، زینبیه، مسجد و خانه عالم در روستاهای استان احداث شده است.

هاشمی با اشاره به مشارکت دو هزار عامل افتخاری در جمع آوری زکات، خاطرنشان کرد: در استان کشاورزان بیش از 230 روستا زکات خود را پرداخت می کنند.

captcha