سیره آیت الله العظمی جوادی آملی در نوروز/ اهتمام به مسائل علمی و دید و بازدید
کد خبر: 3699623
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

سیره آیت الله العظمی جوادی آملی در نوروز/ اهتمام به مسائل علمی و دید و بازدید

گروه اندیشه ــ حجت الاسلام مرتضی واعظ جوادی، فرزند آیت الله العظمی جوادی آملی بیان کرد: ایشان در لحظات سال تحویل به دعای تحویل سال اهتمام دارند و سیره ایشان در ایام نوروز اهتمام در زمینه‌های علمی و در صورت مطلوب بودن شرایط دید و بازدید است.

سیره آیت الله جوادی آملی در ایام نوروز/اهتمام به مسائل علمی و دید و بازدید

به گزارش ایکنا؛ همواره سیره بزرگان در مناسبت‌های خاص می‌تواند برای سایر مردم در آن زمینه‌ها درس آموز باشد، مصداق اتم شخصیت‌های اسوه که باید زندگی آنها را برای خود به عنوان الگو قرار داد رسول خدا(ص) و ائمه(ع) محسوب می‌شوند. اما در این بین افرادی که شاگردی مکتب آنها را کرده‌اند نیز به عنوان شخصیت‌های بارز و تأثیرگذار نام برده می‌شوند و می‌توان نحوه زیست آنها و الگویی رفتاریشان در برخی مناسبت‌ها را پیگیری کرد. آیت الله عبدالله جوادی آملی، از جمله مراجع تقلید و مفسران برجسته عصر حاضر است که سیره عملی ایشان در ایام نوروز می‌تواند جالب توجه و درس آموز باشد.
به منظور آشنایی با سیره ایشان در ایام نوروز با حجت الاسلام و المسلمین مرتضی واعظ جوادی، رئيس بنياد بين‌المللی علوم وحيانی اسراء و فرزند آیت الله گفت‌وگویی داشتیم، وی در این زمینه بیان کرد: دعای تحویل سال در حقیقت برای ایشان بسیار قابل توجه است و همواره به این دعا در همه آن لحظات و ساعات اهتمام دارند.
واعظ جوادی در ادامه افزود: چون سرآغاز فصل جدید است، انسان اگر این فصل جدید عمل را با ارتباط با قرآن و معارف اهل بیت(ع) آغاز کند و با بندگی خدا این کار و سال را آغاز کند، البته این سرآغاز خوبی خواهد بود و با میمینت و مبارکی همراه می‌شود.
وی بیان کرد: خصوصا این که، خدای عالم در هر حالی با اسمی ظاهر می‌شود و در لحظاتی که تحویل سال است، با اسم «مقلب القلوب»، «محول الحول و الاحوال» و «مدبر اللیل و النهار» ظاهر می‌شود و این اسماء، اسامی شریفه‌ای هستند که اگر انسان این کمالات وجودی را درخواست کند با یاد کردن این گونه از اسماء که «مقلب القلوب و الابصار»، «محول الحول و الاحوا» و «مدبر الیل و النهار هستند، اینها می‌تواند برای انسان خیر و برکت را به همراه داشته باشد.
واعظ جوادی با اشاره به اهتمام ویژه آیت الله جوادی آملی به مباحث و مسائل علمی تصریح کرد: ایشان در ایام نوروز نیز به کار علمی می‌پردازند و هر لحظه یا به تدریس مشغول هستند و یا به تالیف آثار و کتاب‌های خودشان می‌پردازند، البته اگر دید و بازدیدی هم باشد و فرصتی به وجود آید که افرادی تشریف بیاروند و ایشان هم شرایط خودشان مناسب باشد، این دید و بازدید را به عنوان میمنت و مبارکی ایام در برنامه‌های خود دارند.

انتهای پیام

captcha