رشد زیر ساخت‌های هر استان در گرو حمایت از ابتکارات است
کد خبر: 3699667
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

رشد زیر ساخت‌های هر استان در گرو حمایت از ابتکارات است

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور عنوان کرد: دولت و مقام ارشد هر استان موظف به حمایت از طرح و ایده‌های دانشجویان واجرای ابتکارات آنها است، رشد زیر ساخت‌های هر استانی در گرو حمایت از ابتکارات و طرح‌های دانشجویان است.

به گزارش ایکنا از همدان، کریم نجفی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور، سه شنبه 22 اسفند در مراسم اختتامیه جشنواره کشوری «رویش» اظهار کرد: استان همدان یک استان فرهنگی است و برگزاری همایش‌های علمی و فرهنگی در این استان یادآور تداوم این فرهنگ و تمدن فرهنگی است.
وی با بیان اینکه دانشجویان برگزار کنندگان اصلی جشنواره رویش بودند اضافه کرد: مدیریت و هماهنگی دانشجویان در این جشنواره نشان داد که اگر کشور در دست دانشجویان و دانش پژوهان باشد بی شک موفقیت این کشور امری حتمی خواهد بود.
نجفی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور افتخار دارد در کنار فعالیت‌های علمی به برنامه‌های فرهنگی نیز بپردازد که شاهد این ادعا برگزاری همایش‌های مختلف ملی و بین المللی همچون جشنواره حرکت، جشنواره نشریات دانشجو، جشنواره رباتیک، جشنواره رویش، جشنواره نانو و ... است که در همه این همایش‌ها دانشجویان به زیبایی در خشیده‌اند.

رشد زیر ساخت‌های هر استان در گرو حمایت از ابتکارات است
معاون فرهنگی دانشگاه‌های پیام نور کشور با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند در شناسایی دانشجویان فعال، خلاق ، مبتکر و متفکر موثر واقع شود ابراز کرد: در اولین جشنواره کشوری رویش شاهد نمایش آثار بسیار خوبی از کانون‌های علمی فرهنگی و هنری دانشجویان سراسر کشور هستیم که این مهم حاکی از ظهور استعداد‌ها است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی؛ انقلاب فرهنگی و انقلاب رویش‌ها بود ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رویش‌های بسیاری در کشور روی داد در این بین نباید نقش شهدا که بانیان اصلی این انقلاب هستند را فراموش کرد.
نجفی با بیان اینکه امروز ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا است عنوان کرد: عزت، اقتدار، استقلال و آزادی این کشور مرهون خون شهدا است همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «هشت سال دفاع مقدس سرمایه بزرگ ملی است که برگزاری راهیان نور باعث زنده نگاه داشتن این سرمایه می‌شود».

دفاع مقدس رویش بزرگ انقلاب و اسلام است
معاون فرهنگی دانشگاه‌های پیام نور کشور اظهار کرد: دفاع مقدس یک ثروت ملی و رویش بزرگ انقلاب و اسلام است که باید همواره از آن پاسداری نمود، انقلاب اسلامی ایران زمینه رشد جوانان را در دانشگاه‌ها فراهم کرد، آن زمان که امام خمینی(ره) فرمود: «سرنوشت کشور از دانشگاه‌ها تعیین می‌شود».
وی ادامه داد: بی شک سرنوشت کشور از دانشگاه‌ها رقم می‌خورد چرا که دانشگاه منبع تغییر و تحولات ملی و بین المللی است، این دانشگاه‌ها هستند که استقلال را برای یک کشور به ارمغان می‌آورند و برگزاری همایش‌های علمی و فرهنگی همچون رویش، نانو، رباتیک، ایده‌های برتر و ... زمینه رشد دانشگاه و دانشجویان را فراهم می‌آورد.

رشد زیر ساخت‌های هر استان در گرو حمایت از ابتکارات است
نجفی اظهار کرد: وظیفه دانشگاه‌ها فراهم نمودن زمینه رشد و شکوفایی دانشجویان است اما پس از آن نیز دولت و مقام ارشد هر استان موظف به حمایت از طرح و ایده‌های دانشجویان واجرای ابتکارات آنها است، رشد زیر ساخت‌های هر استانی در گرو حمایت از ابتکارات و طرح‌های دانشجویان است.
وی عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 140 هزار دانشجو در این کشور مشغول به تحصیل بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این رقم به 4 میلیون و 800 هزار دانشجو ارتقاء یافت، در حال حاضر کشور ایران در حوزه‌های مختلف نانو، پزشکی و ... سرآمد دنیا است که این مهم مرهون انقلاب فرهنگی واسلامی در این کشور است.
انتهای پیام

 

 

captcha