ایثار اجتماعی در خدمت توسعه و پیشرفت کشور و رفع مشکلات است
کد خبر: 3699687
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

ایثار اجتماعی در خدمت توسعه و پیشرفت کشور و رفع مشکلات است

گروه اجتماعی: پاکاری گفت: ایثار اجتماعی یک مولفه نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است و می تواند در خدمت توسعه و پیشرفت کشور و رفع مشکلات باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 22 اسفند در نشست مدیران و روسای شهرستانی و ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با استاندار که به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در مجتمع فرهنگی شاهد رشت برگزار شد، با بیان اینکه شهدا در راستای حفظ و تداوم ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام فداکاری کردند، گفت: خدمت در بنیاد شهید مایه افتخار ماست.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرمان تاریخی امام در 22 اسفند سال 58 تاسیس شد، عنوان کرد: تاکید امام خمینی(ره) درخصوص جایگاه و شانیت شهدا، خانواده های مکرم شاهد و ایثارگر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زمانی که هنوز دفاع مقدس و فتنه های دشمنان در چهار دهه عمر انقلاب اتفاق نیفتاده بود، نشان دهنده تدبیر درست و دوراندیشی ژرف ایشان است. معمار کبیر انقلاب همواره به بزرگداشت مقام شهدا و خانواده های آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توصیه می کرد.

ایثار اجتماعی در خدمت توسعه و پیشرفت کشور و رفع مشکلات است

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به حضور 30 هزار ایثارگر در استان و خانواده های آنان، افزود: استان گیلان 4 درصد از ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده و بنیاد شهید با 350 نفر نیرو در مجموع وظیفه خدمات رسانی به جامعه یکصد هزار نفری ایثارگران استان را دارد.

پاکاری با بیان اینکه گیلان 16 شهید منا، 23 شهید مدافع حرم، 14 خانواده سه شهید، 139 خانواده دو شهید، 134 خانواده تک فرزند ذکور و 12 خانواده تنها فرزند شهید دارد، گفت: نامگذاری 22 اسفند تحت عنوان «روز بزرگداشت شهدا» توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 83 صورت گرفت، اما طی پنج سال اخیر با تشکیل ستاد بزرگداشت روز شهدا برنامه های منظم و منسجمی در سطح کشور و استان برگزار شده است.

این مقام مسئول از تشکیل ستاد استانی بزرگداشت روز شهدا به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خبر داد و اضافه کرد: ویژه برنامه های گرامیداشت روز شهدا با سه رویکرد جدید از 15 اسفند همراه با غرس هشت هزار نهال به نام شهدای گیلان آغاز شد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت مقام شهدا با استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی و ایثارگری، تاکید کرد: امسال سعی کردیم اجرای برنامه ها متناسب با نیازها و مقتضیات روز و سلایق مخاطبان به ویژه جوانان و نوجوانان باشد و در این راستا جشنواره فرهنگی و هنری شاهد را با بیش از 800 اثر ارسالی برگزار کردیم. برگزاری نخستین یادواره شهدای قرآنی استان، مسابقه «نامه ای به یک شهید» با بیش از 11 هزار اثر و اختتامیه جشنواره مدرسه خلاق از دیگر برنامه هاست.

اجرای برنامه پایش سلامت والدین شهدا و جانبازان در سال جاری

پاکاری «ایثار اجتماعی» را سومین اولویت برنامه های بزرگداشت 22 اسفند امسال دانست و گفت: تلاش کردیم ایثار اجتماعی را با فرهنگ ایثار و شهادت پیوند بزنیم، زیرا ایثار اجتماعی یک مولفه نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است و می تواند در خدمت توسعه و پیشرفت کشور و رفع مشکلات باشد. در این راستا از 5 ایثارگر اجتماعی استان تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به توسعه دولت الکترونیک در بنیاد شهید و بهره گیری از شبکه ملی اطلاعات به منظور افزایش رضایتمندی جامعه هدف در سال جاری، یادآور شد: 12 خدمت الکترونیکی از جمله تقاضای وام مسکن، صدور معرفی نامه، دریافت فیش حقوقی و... را در سیستم تعریف کردیم و ایثارگران می توانند این خدمات را دریافت کنند.

وی از اجرای بیش از 27 هزار دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران در قالب طرح «سپاس» خبر داد و اضافه کرد: همچنین سال گذشته 940 یادواره شهدا و طی یازده ماهه امسال، 830 یادواره شهدا در استان برگزار کردیم. البته تلاش داریم محتوای یادواره های شهدا را به عنوان یک ظرفیت فرهنگی خوب ارتقا ببخشیم.

پاکاری از واگذاری زمین برای ساخت واحد مسکونی به 3 هزار ایثارگر واجد شرایط خبر داد و اظهار کرد: بیش از 4 هزار نفر در انتظار دریافت زمین هستند. همچنین بیش از 60 هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی و حدود 30 هزار نفر تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال برنامه پایش سلامت والدین شهدا و جانبازان را اجرا کردیم، یادآور شد: بیش از 99 درصد از گلزارهای شهدای گیلان ساماندهی شده است و تنها سه گلزار در لاهیجان و آستانه اشرفیه باقی مانده و به زودی تکمیل می شود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان افزایش میانگین سنی والدین شهدا و ایثارگران و اشتغال فرزندان را از جمله دغدغه های جدید این قشر دانست و بیان کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با هفت کارگروه مصوب ظرفیت خوبی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده های شاهد و ایثارگر است.

captcha