برپایی هفت سین قرآنی در 70 بقعه شهرستان رشت
کد خبر: 3699692
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶

برپایی هفت سین قرآنی در 70 بقعه شهرستان رشت

گروه اجتماعی_ رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت با بیان اینکه طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند الی ۱۵ فروردین ۹۷ در ۷۰ بقعه متبرکه شهرستان رشت برگزار می شود، گفت: هفت سین قرآنی در سطح بقاع مجری طرح آرامش بهاری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: امسال هشتمین سال برگزاری طرح آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه است.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند الی ۱۵ فروردین ۹۷ در ۷۰ بقعه متبرکه شهرستان رشت برگزار می شود، افزود: درصدد رفع نواقص این طرح، بقاع متبرکه به پنج سطح (ویژه، ۱، ۲، ۳ و ۴) در نحوه ارائه امکانات و خدمات تقسیم بندی شدند.

حجت الاسلام کریمی دو بقعه امامزاده هاشم و خواهر امام رشت در سطح ویژه هستند، گفت: در بقاع سطح ویژه خدماتی نظیر اسکان زائرین، خدمات اورژانس، خیمه معرفت و... ارائه می شود. در بقاع سطح یک خدمات اسکان نداریم اما مکانی برای برپایی چادر در نظر گرفته شده است‌. ۸ بقعه شهرستان در سطح یک و بقیه بقاع هم در سطح دو و سه هستند.

رئیس اوقاف رشت گفت: همزمان با شروع این طرح میزبان ۲۸ روحانی از شهر مقدس قم هستیم و همچنین۵۰ مبلغ بومی هم در زمان اجرای طرح با ما همکاری می کنند.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه لحظه سال تحویل در سطح بقاع، تصریح کرد: با توجه به همزمانی شهادت امام هادی(ع) با تحویل سال به همین مناسبت قرائت دعای آل یاسین، سخنرانی و پخش فرمایشات مقام معظم رهبری در سطح بقاع برگزار می شود.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به برپایی هفت سین قرآنی در سطح بقاع، اظهار کرد: ۷ آیه در قرآن داریم که با «سلام» شروع می شود که با بهره مندی از این آیات سفره هفت سین اسلامی در سطح بقاع مجری طرح آرامش بهاری به زیبایی طراحی و اجرا می شود‌.

رییس اداره اوقاف رشت با بیان اینکه شهادت امام هادی(ع)، ولادت امام علی(ع) و شهادت حضرت زینب(س) در ایام نوروز قرار دارد، خاطرنشان کرد: در مناسبتهای مذکور ویژه برنامه هایی نظیر قرائت دعا و سخنرانی در سطح بقاع متبرکه برگزار می شود، همچنین همزمان با ولادت امیرالمومنین(ع) مراسم اعتکاف آقایان ویژه دانشجویان و اساتید در بقعه متبرکه خواهر امام برگزار میشود و مراسم اعتکاف ویژه بانوان هم در مسجد محمدآباد رودبارتان برگزارخواهد شد.

وی اضافه کرد: روز وفات حضرت زینب(س) مصادف با ۱۲ فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران است که مراسم استانی در سلیمانداراب رشت با سخنرانی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان برگزار می شود‌.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به ۵ غرفه خیمه معرفت، بیان کرد: بزرگترین غرفه خیمه معرفت مربوط به کودکان و نوجوانان است که در بقاع حضور می یابند، علاوه بر این غرفه «گلهای بهشتی» را نیز داریم که ویژه خردسالان دختر است، همچنین غرفه مشاوره خانواده و ازدواج، چندرسانه ای، همه واقف باشیم از دیگر غرفه های خیمه معرفت هستند.
رییس اوقاف رشت افزود: تلاش داریم با اجرای برنامه های مذکور بقاع متبرکه محلی برای آرامش زائرین باشد و در این راستا بقاع متبرکه استان برای استقبال از زائرین و همشهریان آماده شده اند‌‌. تلاش داریم معنویت در جامعه تسری یابد و‌هدف تاثیرگذاری فرهنگی روی جامعه است.

وی گفت: امسال ۸ مورد وقف جدید به ارزش ۳ میلیارد تومان در سطح شهرستان رشت با نیات قرآنی، اطعام فقرا و کمک به نیازمندان به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: امسال اولین مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در شهرستان رشت تاسیس شده که اولین مرکز مجازی قرآن استان در آستانه اشرفیه تاسیس شده بود.

رییس اوقاف رشت، تصریح کرد: امسال ۸۰۰ نفر در مسابقات قرآنی شهرستان رشت در ۷ رشته مختلف شرکت کردند که ۵ نفر موفق به حضور در مسابقات کشوری شدند، حتی در مسابقات بین الملل دانش آموزان جهان اسلام آقای عبرتی از شهرستان رشت مقام چهارم را کسب کرد. همچنین در آزمون سراسری حفظ قرآن که باهمکاری ارشاد برگزار شد، در مقطع شفاهی ۱۱۰ نفر شرکت کننده و در مقطع بزرگسالان ۱۰۰۰ نفر شرکت کننده داشتیم.

captcha