دبیرخانه اعتکاف در چهارمحال و بختیاری ایجاد شود
کد خبر: 3699735
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
حجت الاسلام نکونام:

دبیرخانه اعتکاف در چهارمحال و بختیاری ایجاد شود

دبیرخانه اعتکاف در چهارمحال و بختیاری ایجاد شود گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: باید دبیرخانه‌ای برای ستاد اعتکاف در استان ایجاد شود تا در طول سال ارتباط مدام و مستمر با معتکف داشته و با برگزاری برنامه‌های مختلف انس با قرآن و انس با مسجد، رفع شبهات دینی و پاسخگویی به سؤالات نیازهای معتکفین را برطرف نماید.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ظهر امروز 22 اسفندماه در ستاد اعتکاف استان که در دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد، اعتکاف را برنامه تربیتی و انسان سازی معرفی کرد و گفت: اعتکاف به عنوان یک امر معنوی، ایمانی و اخلاقی در مهیا شدن دل و درون برای انس با خدا و زدودن تیرگی ها و تاریکی ها از دل بسیار موثر است.
نماینده ولی فقیه در استان اعتکاف را یکی از راه های مقابله با انواع فتنه ها خواند و افزود: امروز دشمنان به وسیله فتنه های دین زدایی، اخلاق زدایی، مسجد گریزی و انسانیت ستیزی با اصول اصیل انسانی در مبارزه هستند و می خواهند به جای انسان حیوان تربیت کنند.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: اصالت انسان خلیفه اللهی ، سبقه الهی داشتن و رنگ الهی به خود گرفتن است اما دشمنان مدام و مستمر با این اصالت انسانی می جنگند.
حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه براساس آیات قرآن یکی از راه های اساسی و مهم مقابله با این فتنه دعاست، خاطرنشان کرد: اعتکاف از ظرفیت هایی است که باعث ارتباط گیری مستمر با خدا، زنده ماندن انسانیت و استمرار پرورش انسانی در وجود هر فرد می شود.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مسئولان ظرفیت اعتکاف را به خوبی نشناخته اند، تصریح کرد: باید برای معتکفین پس از اعتکاف نیز برنامه ریزی کرده و فقط به همین سه روز اعتکاف قانع نشد.
حجت الاسلام نکونام عنوان کرد: باید دبیرخانه ای برای ستاد اعتکاف در استان ایجاد شود تا در طول سال ارتباط مدام و مستمر با معتکف داشته و با برگزاری برنامه های مختلف انس با قرآن و انس با مسجد، رفع شبهات دینی و پاسخگویی به سوالات نیازهای معتکفین را برطرف نماید.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر ایجاد فضای معنوی در اعتکاف، گفت: در اعتکاف باید فضای نشاط روحی و جلای روحی حاکم باشد و تعداد برنامه ها آنقدر زیاد نباشد که معتکف نتواند با خدای خود خلوت کرده و فضای عنوی اعتکاف از بین برود.
نماینده ولی فقیه در استان بر استفاده از کمک های خیرین در برگزاری برنامه اعتکاف تاکید و تصریح کرد: ممکن است افرادی به دلیل مشکلات مادی نتوانند از فرصت اعتکاف استفاده کنند لذا بیاد با استفاده از ظرفیت خیرین این افراد نیز جذب کرده و از این فرصت بی بهره نکنیم.

captcha