استان یزد 3668 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است
کد خبر: 3699767
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳

استان یزد 3668 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

گروه فرهنگی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: استان یزد سه هزار و 668 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 20 نفر از آن‌ ها از بانوان هستند.

به گزارش ایکنا از یزد، احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد ظهر امروز به مناسبت 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: استان یزد سه هزار و 668 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 20 نفر از آن‌ ها از بانوان هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد 131 خانواده دو شهیدی، هفت خانواده سه شهیدی و 120 خانواده تنها فرزند ذکور تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند، همچنین 9 هزار و 636 جانباز وجود دارد که شش هزار و 56 جانباز زیر 25 درصد، 171 نفر 70 درصد و 399 نفر نیز جانباز 50 تا 69 درصد هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در استان 751 آزاده، شش شهید مدافع حرم و 132 مفقودالاثر وجود دارد گفت:  دیدار با خانواده شهدا در اولویت بنیاد قرار دارد و در قالب 10 اکیپ دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در سطح استان انجام می شود.

وی برگزاری دو همایش بزرگ آزادگان، همایش پدران آسمانی را از برنامه هایی برشمرد که با مشارکت فعال جامعه هدف برگزار می شود و گفت: ملاقات عمومی نیز به صورت هفتگی با رویکرد حل مسائل و مشکلات جامعه هدف برگزار می شود.

ابراهیمی اجرای طرح ضیافت در راستای برگزاری سالگرد شهدا، طرح بدرقه تا بهشت، عیادت از جانبازان و خانواده های شهدا که در بیمارستان بستری می شوند از دیگر اقدامات این بنیاد برشمرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به ساماندهی گلزار شهدای استان یزد تصریح کرد: از 327 گلزار شهدا در سطح استان، 204 گلزار ساماندهی شده و 24 گلزار نیمه تمام در دست اقدام است.

وی گفت: برای ساماندهی گلزار شهدای خلدبرین نیز چهار میلیارد تومانی پیشنهاد شد که ۱/۵ میلیارد تومان آن مصوب شده است.

انتهای پیام

 

captcha