مدارس کپری سیستان‌وبلوچستان استاندارد می‌شوند
کد خبر: 3699785
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

مدارس کپری سیستان‌وبلوچستان استاندارد می‌شوند

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: کپر یک واقعیت در زندگی مردم این منطقه است، بنابراین ما به‌دنبال حذف آن نیستیم، بلکه امروز بحث استانداردسازی و تجهیز مدارس کپری به امکانات آموزشی در دستور کار است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: کپر یک واقعیت در زندگی مردم این منطقه است، بنابراین ما به‌دنبال حذف آن نیستیم، بلکه امروز بحث استانداردسازی و تجهیز مدارس کپری به امکانات آموزشی در دستور کار است.
وی ادامه داد: در گذشته مدارس کپری سیستان و بلوچستان استانداردسازی شده ولی هنوز به خاطر عمق محرومیت و بافت مناطق روستایی و عشایری این‌گونه مدارس در برخی مناطق دایر است که انشاء‌الله به‌زودی این مشکلات رفع خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: بحمدالله با کمک خیّران مدرسه‌ساز و حمایت دولت، فضای آموزشی استان بهبود پیدا کرده است، با این حال درصدی از مدارس استان چندپایه هستند، که استفاده از مدارس کپری استاندارد و متناسب با اقلیم می‌تواند گام موثری در تامین فضاهای آموزشی یک تا سه کلاسه باشد.

مدارس کپری سیستان‌وبلوچستان استاندارد می‌شوند

وی افزود: اجرای طرح جذب کودکان بازمانده از تحصیل نیز از مسائلی است که نیاز به فضای آموزشی را افزایش داده که با توجه به زمان‌بر بودن ساخت مدرسه، در پاره‌ای از موارد کلاس‌های درس مورد نیاز با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگ حاکم بر همان منطقه، به صورت کپر ایجاد شد.
نخعی همچنین با اشاره به این‌که آموزش و پرورش هرجایی که دانش‌آموزی باشد، اقدام به ایجاد کلاس درس می‌کند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، حد نصاب شمار دانش آموزان برای تشکیل کلاس، 15 نفر بود اما از زمان اجرای طرح جذب کودکان بازمانده از تحصیل، این محدودیت برداشته شده و اکنون حتی برای 4 تا 5 دانش‌آموز هم کلاس تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

captcha