قرآنی شدن جامعه در گرو قرآنی‌ شدن مسئولان است
کد خبر: 3699823
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

قرآنی شدن جامعه در گرو قرآنی‌ شدن مسئولان است

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نباید انتظار قرآنی شدن جامعه را تا قرآنی شدن مدیران و مسئولان جامعه داشته باشیم.

ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نباید انتظار قرآنی شدن جامعه را تا قرآنی شدن مدیران و مسئولان جامعه داشته باشیم.

نباید تا قرآنی شدن مسئولان، انتظار قرآنی شدن جامعه را داشت
وی افزود: قرآنی شدن مدیران فقط با قرآن خواندن قرآن امکانپذیر نیست.
لایقی، از فرموده امام خامنه ای گفت و خاطرنشان کرد: امام خامنه ای می فرمایند: اگر قرآن در جامعه رواج پیدا کند، رونق پیدا کند، حفظ قرآن رایج بشود، انس با قرآن در بین اقشار مختلف جامعه رواج پیدا بکند، جامعه براى عمل به قرآن نزدیک می شود؛ ما این را می خواهیم.
وی، قرآن کریم را نسخه شفابخش دانست و ادامه داد: قرآن کریم، نسخه شفابخش بشریت و نور هدایت در ظلمتکده دردآور و دهشتناک کنونی است.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: مصلحان و رهبران که سکان داران کشتی هدایت در این دریای پرتلاطم هستند، هرچه با این کتاب آسمانی آشناتر باشند، جامعه را بهتر به ساحل می رسانند.
لایقی با اشاره به اولین قدم در عمل به قرآن تاکید کرد: اگر ملتی بخواهد به قرآن عمل کند، قدم اولش آشنایی با همین الفاظ و ظواهر قرآن است.

captcha