گول نخورید این آدم‌ها واقعی نیستند/ اپليكيشن‌هایی با صیغه‌های جعلی!
کد خبر: 3699834
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

گول نخورید این آدم‌ها واقعی نیستند/ اپليكيشن‌هایی با صیغه‌های جعلی!

گروه شبکه اجتماعی: سایت‌های صیغه‌یابی برای به روز کردن و تبلیغ خود از هزاران تصویر سلفی افراد بی‌خبر و یا شخصیت‌های خارجی استفاده می‌کنند.


گول نخورید این آدم‌ها واقعی نیستند/ اپليكيشن‌هایی با صیغه‌های جعلی

«به هیچ عنوان فریب اپليكيشن‌های صیغه یاب را نخوريد». این واضح‌ترین جمله‌ای است که می‌توان در خصوص این اپلیکیشن‌ها و یا سایت‌های وابسته آنان گفت. معمولا افرادی که تصویر آنها در اینگونه سایت‌ها و نرم افزارها وجود دارد شخصیت‌های واقعی نیستند و حتی اگر هم باشند، آن شخصیت‌ها در ایران حضور ندارند و حتی اگر هم حضور داشته باشند فتوشاپ‌ را هرگز دست‌کم نگیرید و حتی اگر فتوشاپ را هم دست کم گرفتید بدانید که این عکس‌ها می‌تواند متعلق به افرادی باشد که روحشان هم از این سوء استفاده خبر ندارد!

همانقدر که شما به عکس‌های شخصی و سلفی بسیاری از مردم در ایران و سایر کشورهای جهان می‌توانید دسترسی داشته باشید، افراد كلاهبردار نیز با استفاده از تصاویر سلفی که کاربران در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، سعی می‌کنند سایت خود را بروز رسانی کرده و اهداف مجرمانه خود را که همان سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی است عملی کنند.

اگر چه متأسفانه هنوز بسیاری باور نمی‌کنند که از تصاویر و اطلاعات شخصی کاربران عادی چه سوء استفاده‌هایی می‌شود کرد، اما اگر زمانی حتی عکس خودتان را در این سایت‌ها دیدید نباید تعجب کنید. به هر حال خودتان عکس‌هایتان را در جایی منتشر کرده‌اید که پر است از افرادی که بدون هیچ اخلاقی و با هدف کلاه‌برداری از این اطلاعات استفاده می‌‌کنند.

کاربران زیادی در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و به خصوص نرم افزارهای پیام رسان تلفن همراه اقدام به انتشار اطلاعات خصوصی و تصاویر به اصطلاح سلفی خود می‌کنند. متاسفانه برخی از این کاربران باور ندارند که مجرمان سایبری از ساده‌ترین اطلاعات شخصی که کاربر درصفحات اجتماعی خود منتشر می‌کند سوءاستفاده می‌کنند.

اما آیا عاقلانه است که زمینه سوء استفاده از خودمان را فراهم کنیم، بعد آن را تجربه کنیم، تا باور کنیم؟!

انتهای پیام

captcha