گردهمایی بانوان شیعه و سنی در هتل بانکوک+عکس
کد خبر: 3699860
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
با برگزاری سمینار صورت گرفت؛

گردهمایی بانوان شیعه و سنی در هتل بانکوک+عکس

گروه بین‌الملل - سمینار «نقش تفکر دینی در سلامت خانواده و جامعه بر اساس الگوی تربیتی حضرت فاطمه(س)» با حضور بانوان شیعه و سنی در هتل «میراث» بانکوک، پایتخت تایلند برگزار شد.

گردهمایی بانوان شیعه و سنی در هتل بانکوک+عکسبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این سمینار با همكاری رایزنی فرهنگی ایران و با حضور محسن محمدی، سفیر و محمدرضا زینلی، رایزن فرهنگی ایران در تایلند، خانم حاجه‌دارا، مدیر انجمن زنان مسلمان تایلند، مغ سلیمان، نماینده سابق مجلس ملی تایلند، خانم فریده سلیمان، نماینده سابق مجلس ملی تایلند، نارونگ، مدیر بخش روابط بین‌الملل مجلس و بیش‌از 200 نفر از بانوان فعال در حوزه زنان و خانواده از مسلمانان(شیعه و سنی) و بودائیان و مسیحیان از مناطق مختلف تایلند در محل سالن همایش‌های هتل میراث بانکوک، برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط فاطمه محمد، قاری قرآن كریم تایلند آغاز شد و با سخنان خانم حاجه‌دارا درباره اهداف پیش‌بینی شده این سمینار و نیز کلیاتی در خصوص برنامه‌های سمینار ادامه یافت.

محمدی در سخنان خود، به بیان اهمیت نقش زنان در تربیت فرزندان و مدیریت فضای حاکم بر خانواده و الگوپذیری فرزندان و حتی همسران از زنان و نیز نقش زنان در شکل‌گیری روابط سالم اجتماعی پرداخت.

وی بر ضرورت الگوگیری زنان مسلمان از حضرت فاطمه(س) و توجه به نکات برجسته تربیتی در الگوی آن حضرت و مزیت نسبی زنان مسلمان نسبت به سایر زنان در دارا بودن چنین الگوی ممتاز و برجسته‌ای تأكید كرد.

در ادامه خانم سیده بشری حسینی، مدیر مدرسه خواهران المهدیه تایلند سخنان خود را بر محور تشریح الگوی تربیتی حضرت فاطمه (س)آغاز كرد و به بیان سجایا و فضایل آن حضرت پرداخت.

سپس گروه سرود مدرسه المهدیه با مضمون القاب و اسامی حضرت فاطمه(س) و تأسی به سیره اخلاقی آن حضرت به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین، به مناسبت تقارن ایام میلاد حضرت زهرا (س) با ولادت حضرت امام خمینی (ره)، فیلم مستندی با زیرنویس انگلیسی و صداگذاری به زبان تایلندی در خصوص زندگی و سیر تاریخی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و ویژگی‌های عرفانی، اخلاقی، علمی و سیاسی امام راحل پخش شد.

در ادامه این مراسم علاوه بر ارائه مقالات برخی از كارشناسان درباره تهاجم فرهنگی، وظایف والدین در تربیت دینی فرزندان و زنان و کودکان آسیب دیده از جنگ و خشونت، میزگرد علمی تشكیل شد.

گردهمایی بانوان شیعه و سنی در هتل بانکوک+عکس

گردهمایی بانوان شیعه و سنی در هتل بانکوک+عکس

گردهمایی بانوان شیعه و سنی در هتل بانکوک+عکس

گردهمایی بانوان شیعه و سنی در هتل بانکوک+عکس

 

انتهای پیام

captcha