استعدادیابی مهمترین مولفه در آموزش مسائل قرآنی است
کد خبر: 3699875
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
دویران:

استعدادیابی مهمترین مولفه در آموزش مسائل قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول مرکز قرائت جامعة‌القرآن زنجان گفت: استعدادیابی و توجه به توان قرآن‌آموز مهمترین مولفه در آموزش مسائل قرآنی است.

سعید دویران، مسئول مرکز قرائت جامعة‌القرآن زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: هم‌اکنون و در شعبه مرکزی جامعة‌القرآن برادران زنجان بیش از 120 قرآن‌آموز در رشته‌های صوت و لحن، تجوید مقدماتی و تکمیلی، فصیح‌خوانی و روانخوانی حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه از اساتید مجرب استان برای تدریس در این کلاس‌ها استفاده می‌شود، افزود: استقبال قرآن‌آموزان از دوره‌های این مرکز در رشته‌های مختلف خوب است به‌ویژه در ایان تابستان و فراغت از تحصیل دانش‌آموزان شاهد حضور حداکثری قرآن‌آموزان هستیم.
دویران با اشاره به اینکه ریزش قرآن‌آموزان و کاهش تعداد مخاطبین دانش‌آموز در زمان آغاز سال تحصیلی تا حدی طبیعی است، تصریح کرد: این هنر مربی قرآنی است که بعد از حضور قرآن‌آموز در کلاس زمینه ادامه حضور مستمر او را فراهم کند.
مسئول مرکز قرائت جامعة‌القرآن زنجان استعدادیابی را یکی از مولفه‌های مهم در ایجاد علاقه و انگیزه در قرآن‌آموزان عنوان کرد و گفت: اگر بدون توجه به استعداد قرآن‌آموز او را در مسیر فراگیری علوم قرآنی قرار دهیم، ناخواسته زمینه دلزدگی او را فراهم کرده‌ایم.
این فعال قرآنی به اخلاق حسنه مربی قرآنی در ایجاد جذابیت کلاس اشاره و تاکید کرد: در کنار تلاوت خوب و مهارت در تدریس و ارائه مفاهیم آموزشی، اخلاق خوب و حسنه مربی قرآنی یکی از عوامل مهم در جذب مخاطبین به کلاس است.
captcha