زندگی خدامحور همراه با امنیت است
کد خبر: 3699896
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

زندگی خدامحور همراه با امنیت است

گروه معارف- رئيس اداره تبلیغات اسلامی کلیبر، اظهار کرد: سبک زندگی صحیح در قرآن بر‌اساس توحید‌مداری است، زندگی خدا‌محور همراه با امنيت و آرامش و به دور از دغدغه‌های دل‌هره آوراست.

حجت‌الاسلام مختار نعمتزاده، رئيس اداره تبلیغات اسلامی کلیبر در گفتوگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سبک زندگی صحیح در قرآن بر‌اساس توحید‌مداری است، زندگی خدا‌محور همراه با امنيت و آرامش و به دور از دغدغه‌های دل‌هره آوراست.
وی افزود: رجوع به قرآن و تفسیر آیات الهی ما را به راه راست هدایت می کند.
حجت‌الاسلام نعمت زاده، با استناد به آیه 32 سوره انعام خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: زندگى دنیا، چیزى جز بازى و سرگرمى نیست! و سراى آخرت، براى آنها که پرهیزگارند، بهتر است! آیا نمى اندیشید؟!
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلیبر، ادامه داد: از آنجا که حیات حقیقی از آن خداوند متعال بوده و حیات و کمال بشر در راستای خداوند است، به‌همین دلیل جهان خلقت که مظهری از رحمت خداوند است به‌عنوان مسیری است که از طریق آن هر موجودی به‌کمال خویش می‌رسد که همان مقام قرب و مقام خلیفه‌اللهی است.
حجت‌الاسلام نعمت زاده با اشاره به توجه آموزه‌های دینی بر هویت انسان گفت: آموزه‌های آسمانی دین اسلام، همواره هویت و شخصیت انسان را در مرکز توجه خود قرار داده و با آماده سازی انسان از طریق تعریف معنای غایی زندگی و با القای حس تعلق به آن در قبال اجتماع مذهبی، به گونه چشم گیری در تعریف افراد از هویت فرهنگی خویش ایفای نقش می نماید.

خانه های قرآن محل بارش برکت الهی است
وی خانه های قرآن را محل بارش برکت الهی دانست و افزود: خانه های قرآنی محل ریزش برکت الهی است و ورود شیاطین در این خانه‌های قرآن ممنوع است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلیبر یادآور شد: آموزه‌های دین به عنوان ابزار جامع هدایت و راهبری بشر، در بسیاری از موارد، حاکم بر باورها، ارزش‌ها و هنجارهای لازم برای جهت دهی و الگوبخشی به رفتار و کنش انسانی است.
حجت‌الاسلام نعمت زاده اظهار کرد: از نظر قرآن زندگی دنیایی یا همان مادی و پایینی، اهمیت چندانی ندارد و بازی و سرگرمی دانسته شده که گذرا و کوتاه است.
وی افزود: دین و آموزه‌های آن تا زمانی که از تحریف و انحراف به دور باشد، بر اساس اقتضائات جامعه بشری در هر برهه ای از تاریخ، مراحلی از تحقق جامعه مطلوب را نیز مورد توجه قرار می‌دهد و از پیروان خود می‌خواهد تا در حد توان و امکانات اجتماعی خویش، برای برقراری یک جامعه مطلوب و مبتنی بر ارزش های دینی تلاش کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلیبر، از ضرورت تعریف سبک زندگی با شرایط امروز گفت و تاکید کرد: ما باید سبک زندگی را با شرایط امروز تعریف کنیم، تعریفی که با استناد به معارف ناب آسمانی تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی باشد و از سویی نسبت آرامش و آسایش را هم به هم نریزد و نیاز کاذب ایجاد نکند و نیازهای واقعی را برآورده سازد.

انتهای پیام

captcha