برنامه‌های مؤسسه قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در سال 96
کد خبر: 3699932
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

برنامه‌های مؤسسه قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در سال 96

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی طی سال 96 را تشریح کرد.

نوروز/////برنامه‌های مؤسسه قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در سال 96

محمدمهدی خواجه محمودآباد،‌ مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ به تشریح برنامه‌های مختلف این مؤسسه قرآنی در سال 96 پرداخت و با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند «برتری قرآن بر سایر سخنان همانند برتری خداوند بر بندگان است»، اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران طی سال 96 و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد افزایش حفاظ قرآن کریم، طرح بزرگ قرآنی به نام طرح تربیت حافظان قرآن کریم را از سوی ادارات اوقاف و امور خیریه غرب تهران و شمال غرب تهران اجرا کرد.
خواجه محمودآباد تصریح کرد: طی اجرای این طرح‌ها، از سوی اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران تعداد پنج هزار نفر و از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب نیز تعداد شش هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با افزایش تعداد حفاظ قرآن کریم در کشور نیز اظهار کرد: در کنار اجرای این طرح قرآنی، همچنین، برنامه آموزش قرآن از سوی اداره آموزش و پرورش شهر تهران در منطقه 10 تهران در دستور کار قرار گرفت که طی آن تعداد 40 مربی جهت آموزش 9 هزار نفر از دانش‌آموزان منطقه مشغول به فعالیت شدند.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند «حفظ قرآن، انس با قرآن، مجالست با قرآن، تفهم قرآن و تدبر در قرآن لازم است»، بیان کرد: مبنای آموزش در مدارس نیز جزء سی‌ام قرآن کریم از سوره‌ مبارکه ناس تا سوره مبارکه ضحی شد که طی اجرای طرح نیز مقاطع ابتدایی آموزش و پرورش در منطقه 10 شامل کلاس‌های چهارم، پنجم، ششم، تحت پوشش قرار گرفتند به طوریکه در هر مدرسه در هر روز 110 نفر پای سفره الهی نشستند و از انوار نورانی قرآن کریم بهره‌مند شدند.
وی در ادامه افزود: همچنین، از سوی مؤسسه، برنامه‌های مختلف دیگری همچون تلاوت 30 جزء قرآن کریم برای شهید حججی، برگزاری مسابقه تلفنی قرآن کریم، برگزاری شش جلسه توجیهی، هماهنگی ویژه مربیان طرح‌های تربیت حافظان و هماهنگی بیشتر مدیران اجرایی طرح که سومین جلسه آن نیز همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، برگزاری کارگاه‌های مختلف سبک زندگی قرآنی، کارگاه تخصصی ویژه دبیران منطقه 9 و تجلیل از حافظ روشندل طی سال 96 اجرایی شد.
خواجه محمودآباد در ادامه اظهار کرد: همچنین، تبیین جایگاه کتاب و کتابخوانی، ختم قرآن برای زلزله‌زدگان کرمانشاه، انشاء وقف، تدبر در قرآن، برگزاری آزمون شفاهی قرآن کریم از 12 تا 17اسفندماه، تجلیل از منتخبان قرآن‌آموزان تحت پوشش طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران، راه‌اندازی برنامه حفظ تلفنی از سوی مؤسسه و ... برنامه‌های دیگری بودند که طی سال 96 اجرا شد.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران افزود: برگزاری جلسات مختلف با مسئولان ادارات اوقاف و امور خیریه به ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران، راه‌اندازی مهد قرآن در مرکز پیش‌دبستانی فرهنگسرای قرآن، راه‌اندازی مهد و پیش‌دبستانی فرهنگسرای فاطر که در فرهنگسرای بهمن فعلیت دارد، فعالیت در شهربانوی منطقه 10، مهد قرآن و اسباب‌بازی، حضور در افتتاحیه چهلمین مسابقات قرآنی استان تهران و مهمتر از همه ایجاد صندوق قرض‌الحسنه مؤسسه که مربیان در این صندوق عضو هستند نیز دیگر برنامه‌های اجرا شده طی سال 96 هستند.
وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های جنبی طرح حافظین قرآن کریم در منطقه شمال غرب تهران، اجرای این طرح در یک مدرسه استثنایی بود که دانش‌آموزان آن در زمینه فراگیری قرآن کریم خیلی خوب درخشیدند. همچنین، اجرای برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی در مدارس، در نظر گرفتن یک موضوع از نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) برای هر هفته آموزشی همراه با داستان مربوطه و نیز تشکیل گروه‌های سه تا چهار نفره مربیان قرآنی با نام یکی از شهیدان مدافع حرم و جهت هماهنگی بیشتر میان ایشان نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که ز سوی مؤسسه و در سال گذشته اجرا شد.
خواجه محمودآباد در ادامه اظهار کرد: هچنین، پیش از این و طی سال‌های گذشته نیز طرح‌های مختلفی مانند طرح نورٌعلی نور 1 در سال 91، نورٌ علی نور 2 در سال 92، ، نورٌ علی نور 3 در سال 93، بینات 1 در سال 94، بینات 2 در سال 95 و نیز طرح «پیک نور» و «پیک نماز» که طی سال‌های 88 تا 90 اجرا شد، از سوی مؤسسه دارالتقوی مبین تهران اجرا شده است.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا ان‌شاءالله بتوانیم طی سال 97 برنامه‌های قرآنی بیشتر و تأثیرگذارتری همراه با افزایش چشمگیر تعداد قرآن‌آموزان تحت پوشش را نسبت به سال 96 اجرا کنیم تا بتوانیم گامی هر چند کوچک در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه افزایش تعداد حفاظ قرآن کریم برداریم.

انتهای پیام

captcha