قطعی بودن پرداخت جوایز اعزامی‌ها به مسابقات بین‌المللی قرآن تا پایان سال
کد خبر: 3699943
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد:

قطعی بودن پرداخت جوایز اعزامی‌ها به مسابقات بین‌المللی قرآن تا پایان سال

گروه مسابقات ــ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه تمامی بدهی‌ها تا پایان سال پرداخت خواهد شد، گفت: افرادی که در مراسم تجلیل از نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن جوایز خود را دریافت نکرده‌اند، تا پایان سال دریافت خواهند کرد.

قطعی بودن پرداخت جوایز اعزامی‌ها به مسابقات بین‌المللی قرآن تا پایان سال

به گزارش ایکنا؛ روز 23 بهمن‌ماه 96 بود که «نشست بررسی دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی» برگزار شد، نشستی که یکی از برنامه‌های جنبی آن تجلیل از نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طی دو سال 95 و 96 بود.
این تجلیل قرار بود سال 95 و با عنوان تجلیل از تیم ملی قرآن جمهوری اسلامی ایران، به صورت مجزا برگزار شود، اما پس از چند بار تغییر در زمان برگزاری آن سرانجام در بهمن‌ماه امسال و در حاشیه «نشست بررسی دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی» برگزار شد.
برنامه‌ای که در آن از 40 قاری و حافظ قرآن کریم تجلیل به عمل آمد. نکته قابل توجه این است که پس از یک ماه از برگزاری این تجلیل، تعدادی از نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن در سال‌های 95 و 96 به تازگی متوجه برگزاری چنین جلسه‌ای شده‌ و طی تماس‌هایی با ایکنا خواستار بیان مطالبی در زمینه بی‌اطلاع بودن از برگزاری این همایش و نیز پرداخت نشدن جوایز آنها و بی‌اطلاعی از سرنوشت جوایز بوده‌اند.
این افراد که تعداد نسبتاً قابل توجهی هم هستند، مدعی هستند که از طریق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، هیچ اطلاعی به آنها داده نشده و پس از پیگیری‌های متعدد ابتدا منکر این موضوع که آنها نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی بوده‌اند، شده‌اند، اما پس از احراز این موضوع هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به این افراد داده نشده است. این اما تمام داستان نیست، این افراد که بر اساس گفته‌های خودشان هزینه‌های اعزام را خود پرداخت کرده‌اند، هنوز موفق نشده‌اند تا این هزینه‌ها را از اوقاف دریافت کنند.
بر اساس گزارش ایکنا و برای پاسخ مسئولان قرآنی اوقاف به این مطالبات، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد این موضوعات، با اشاره به اینکه رابط ما در این بخش و برای دعوت از قاریان و حافظان، ادارات اوقاف استان‌ها بوده است، گفت: در آن مراسم هم که از قاریان و حافظان دعوت شده است از همکاران خودمان در ادارات کل استان‌ها خواسته بودیم تا افرادی که برای دعوت به این مراسم مشخص شده‌اند، به این همایش اعزام کنند.
وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌ها دیرهنگام بود، افزود: البته علت اینکه چرا افرادی حضور نداشته‌اند، کامل مورد بررسی قرار نگرفته است که آیا با آنها تماس گرفته نشده است و یا خود این افراد، پاسخ تماس‌ها را نداده‌اند. با این وجود، تعدادی از افرادی که برای حضور آنها در این مراسم برنامه‌ریزی شده بود، نتوانستند در مراسم حضور داشته باشند. در ارتباط با دریافت هدایا نیز نیاز به تماس یا مراجعه به ادارات اوقاف استانی نیست، بلکه هدایا به آنها تحویل داده می‌شود.
حسینی در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: قبل از برگزاری آن مراسم و در ابتدا پیش‌بینی شده بود تا افرادی که به مسابقات بین‌المللی دیگر کشورها اعزام شده بودند، حضور داشته باشند و هدایا نیز به همان تعداد تهیه شده بود. اما در ادامه احتمال دادیم که شاید باعث ناراحتی آن دسته از افرادی که در مسابقات بین‌المللی ایران حضور داشته‌اند شود و شائبه‌هایی پیش بیاید. با این وجود این قول را به همه می‌دهیم که به هر ترتیب در اولین فرصت هدایای آن دست از افرادی که در مراسم حضور نداشته‌اند، اهدا خواهد شد.
وی همچنین در ادامه در مورد پرداخت هزینه‌های نماینده‌های ایران در مسابقات بین‌المللی دیگر کشورها، اظهار کرد: زمانی که نمایندگان ایران را به مسابقات دیگر کشورها اعزام می‌کنیم، برخی کشورها خود تمام هزینه‌ها را تقبل می‌کنند، برخی کشورها نیز پرداخت هزینه را به عهده کشور اعزام کننده می‌گذارند. در این بخش نمایندگان کشورمان هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنند، براساس اسنادی که به ما تحویل می‌دهند، دریافت می‌کنند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: با توجه به فرایند مالی که در دستگاه‌ها وجود دارد، پرداخت این هزینه‌ها و تأیید اسناد دچار زمان می‌شود. گاهی اوقات دریافت یک هزینه ماه‌ها به طول می‌انجامد و این موضوع در اکثر مجموعه‌ها وجود دارد. به عنوان مثال در ابتدای سال با رویداد مسابقات بین‌المللی قرآن مواجه می‌شویم، تا ماه‌ها بعد از این مسابقات، درگیر تأمین و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن هستیم.
حسینی اذعان کرد: تاکنون با همه دیر و زودهایی که وجود داشته است، سابقه نداشته است که در سال‌های گذشته افرادی اعزام شده باشند و هزینه‌های آنها پرداخت نشده باشد. اگر افرادی هم بوده‌اند که هزینه‌های آنها پرداخت نشده است، قطعاً و حتماً جزء افرادی هستند که اسناد آنها در دست اقدام است.
وی در پایان عنوان کرد: بخش قابل توجهی از هزینه‌ها تا پایان سال و تا روزهای آینده پرداخت خواهد شد. در حال حاضر گزارشی که همکاران در مرکز به من داده‌اند این است که همه بدهی‌ها تا پایان سال پرداخت خواهد شد. اگر این پرداخت برای یک نفر به هر دلیل صورت نگرفت، این تذکر را به ما بدهند تا متوجه ایرادات احتمالی در سند و ... باشیم.

انتهای پیام

captcha