ضرورت توجه به بازخوانی کتاب‌های خاطرات شهدا در مدارس ابتدایی
کد خبر: 3699969
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

ضرورت توجه به بازخوانی کتاب‌های خاطرات شهدا در مدارس ابتدایی

گروه فرهنگی- دختر شهید ستار ابراهیمی‌هژیر بر بازخوانی کتاب‌هایی که در مورد شهدا و خاطرات آنها نوشته شده تأکید کرد و خاطرنشان کرد: همین خواندن‌ها تأثیر خود را بر روح و جان کودکان و نوجوان ما می‌گذارد که این مهم باید مورد توجه سیستم آموزش و پرورش ما باشد.

به گزارش ایکنا از همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر، مدیر دبستان شهید صابریان‌رنجبر که خود فرزند شهید ستار ابراهیمی است صبح امروز در مراسم بزرگداشت «روز شهید» در دبستان دخترانه شهید صابریان رنجبر تجلیل از شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مایه بقای انقلاب اسلامی دانست.
وی اظهار کرد: به برکت شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است که امروز، ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بر قلل رفیع افتخار ایستاده است.
دختر شهید ستار ابراهیمی با بیان اینکه تکریم مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است،‌ افزود: من خود فرزند شهید هستم که بسیار کم، خاطره حضور پدر در خانه را دارم و با پوست و گوشت خود تمام تنهایی‌های فرزندان شهدا، مادران و همسران شهدا را به چشم دیده‌ام و درک می‌کنم.
وی گفت: در شغل و رسالت معلمی خود سعی کرده‌ام که در همان راه و مسیری که پدرم قدم گذاشت و جان خود را فدا کرد قدم بگذارم و قلم بزنم و همه این ایثارها را چه در نوشته‌ها و چه در عرصه تعلیم و تربیتی بیان کنم.
ابراهیمی‌ هژیر با اشاره به اینکه شهدا زنده‌اند ادامه داد: ترویج فرهنگ شهادت و جهاد و بیان آن همه رشادت‌ها به نسل‌های چهارم انقلاب باید از پایه ابتدایی و حتی سنین پایین‌تر اتفاق بیفتد زیرا هر آنچه در کودکی آموزش داده شود عمیق‌تر در ذهن کودکان نقش می‌بندد.
وی بر بازخوانی کتاب‌هایی که در مورد شهدا و خاطرات آنها نوشته شده تأکید کرد و خاطرنشان کرد: در این مسیر در کنار خانواده‌ها مدارس و معلمان نقش کلیدی دارند و همین خواندن‌ها تأثیر خود را بر روح و جان کودکان و نوجوان ما می‌گذارد که این مهم باید مورد توجه سیستم آموزش و پرورش ما باشد.
در ادامه رئیس اداره جهاد سازندگی همدان با بیان اینکه راهکارهای تربیتی همراه با تشویق به امر کتاب و کتاب‌‌خوانی مفید است، اظهار کرد: مدرسه و سیستم آموزشی باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان را به مطالعه و تحقیق و پژوهش در مورد شهدا تشویق کند.
وی در ادامه با بیان خاطراتی از شهیدان چیت‌سازیان و حسن ترک، افزود: گفتن این خاطرات به یاد ما می‌آورد که ما نباید این امنیت و آسایش را فراموش کنیم بلکه همه اینها را مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم که صبورانه در میان ما زندگی کردند.
در ادامه دانش‌آموزان با اجرای سرود در مورد شهدا حس و حال معنوی خاصی به مراسم بخشیدند. در این دبستان نمایشگاه کتاب‌های دفاع مقدس نیز برای آشنا کردن بچه‌ها با سیره و راه شهدا برگزار شده بود.
در پایان از خانواده‌های شهدایی که از دانش آموز و یا از معلمان آموزشگاه بودند توسط ریاست بنیاد شهید شهرستان همدان و رئیس اداره شاهد آموزش و پرورش استان همدان تقدیر به عمل آمد.گفتنی است؛ در این یادواره شهدا سفره هفت‌سین به نام و تمثال شهدا زینت بخش مجلس بود.

منبع: فارس
انتهای پیام

captcha