بازدید از موزه دفاع مقدس در اردوی راهیان نور و همدان 2018 گنجانده شود
کد خبر: 3699977
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

بازدید از موزه دفاع مقدس در اردوی راهیان نور و همدان 2018 گنجانده شود

گروه فرهنگی- استاندار همدان گفت: با توجه به رویداد بزرگ همدان 2018 باید میهمانان خارج از کشور از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کنند تا بدانند که بر ما چه گذشته است، در برنامه راهیان نور نیز می‌توان از دانشجویان جهت بازدید از این باغ موزه دعوت به عمل آورد.

به گزارش ایکنا از همدان، محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان، چهارشنبه، 23 اسفند در مراسم رونمایی از تندیس سردار همدانی، سامانه نمایشی موشکی و 28 عنوان کتاب اظهار کرد: تجلیل از شهدا چیزی به شأن و منزلت این بزرگان اضافه نمی‌کند.
وی با بیان اینکه آورده و خروجی تجلیل از شهدا برای ماست افزود: گرامیداشت یاد شهدا برای شناخت عظمت این عزیزان و تأسی جستن از آنان است چرا که این بزرگان با معامله با پرودگاراجر و مزد خود را دریافت کرده اند.
نیکبخت با بیان اینکه سردار همدانی، سردار دلاور، معلم و مجاهد بود اضافه کرد: زندگی شهید حاج حسین همدانی همواره بر پایه تعلیم و تربیت گذشت. او در طول عمر با برکت خود خدمات بسیار شایسته‌ای به کشور ارائه نمود.
استاندار ادامه داد: همه شهدا بزرگ، والا مقام و از جان گذشته هستند اما سردار همدانی، قافله سالار شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم است، پرورش یافتگان این سردار شهید، در حال حاضر صاحب مقام و منزلت در سطح کشور هستند.

بازدید از موزه دفاع مقدس در اردوی راهیان نور و همدان 2018 گنجانده شود
وی با بیان اینکه خدمات شهید همدانی ارزشمند است اما شهادت او ارزشمند تر گفت: شهید همدانی با وجود خدمات ارزنده خود به این انقلاب و نظام و دریافت اجر خود از خداوند، با شهادتش بزرگ تر از آن شد که بود.
نیکبخت عنوان کرد: او پس از سالیان طولانی خدمت به انقلاب و نظام همچنان به مجاهدت‌های خود ادامه داد تا جایی که با خانواده خود به سوریه عازم و به دفاع از فرامرز‌‌ها پرداخت، او همانند رهبر خود، مبارزه با دشمن در خارج از کشور را مانع از دفاع از دشمن در خاک ایران می‌دانست.
استاندار اظهار کرد: هدایت گری مستشاری این شهید والا مقام باعث دمیده شدن روح تازه‌ای در سوریه در دفاع از مظلومان شد، سربلندی این کشور به دلیل مجاهدت‌ها و عملکرد صحیح شهید همدانی، سردار قاسمی و دیگر شهدا است.

ایران در شعار از مظلوم دفاع نمی‌کند بلکه در مبارزه با ظالمان بسیار جدی است
وی افزود: امروز دنیا به درستی متوجه آن شده است که ایران به درستی پناهگاه مظلومان است و کشور‌های اسلامی می‌دانند که ایران در کلام و شعار از مظلوم دفاع نمی‌کند بلکه در مبارزه با ظالمان به جد قصد ستیز دارد.
نیکبخت اضافه کرد: زندگی مادی سردار همدانی به گونه‌ای پایان یافت که اگر امروز کسی بخواهد از رشادت و مردانگی سرداران، سربازان و فرماندهان ایران به ویژه جهادگران خطه همدان سخن به میان آورد بی شک سردار همدانی یکی از بارزتزین چراغ‌‌هایی است که تاریکی‌ها را برای او روشن خواهد کرد.

ایران برای دفاع باید مجهز باشد
استاندار همدان گفت: هیچ کشوری همچون جامعه ایثارگر ایران در دنیا وجود ندارد، جای جای گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حکایت از رشادت‌های سرشار این نهاد نظامی دارد که باید از این رشادت‌ها صیانت شده و باعث ترویج آن در جامعه شویم.
وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی، عراق با حمایت 50 کشور قدرتمند نتواست ذره ای از خاک این کشور را برای خود به یغما برد، رشادت‌ها و دلیری‌های سرداران بزرگی همچون همدانی، چیت سازیان، قهاری، همت و بسیاری از شهدای والا مقام دیگر با سربلندی کتاب دفاع مقدس را تألیف و سپس آن را بستند.
نیکبخت بیان کرد: حال با گذشت حدود 40 سال از انقلاب و 30 سال از جنگ تحمیلی بی شک کشور ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه عرصه نظامی توسعه و پیشرفت داشته و خواهد داشت، ما به دنبال جنگ نیستیم اما برای دفاع از کشور خود باید مجهز باشیم.
این مقام مسئول گفت: دنیا، ایران را به عنوان یک محور و قدرت می‌شناسد و تصمیم گیری در منطقه بدون حضور ایران کاری از پیش نخواهد برد، عزت و اقتدار ایران به برکت خون شهدا است.

بازدید از موزه دفاع مقدس در اردوی راهیان نور و همدان 2018 گنجانده شود

نشست کشور‌های آسیایی در نیمه اول سال جدید از رویدادهای همدان 2018 است
وی با بیان اینکه همدان در سال 2018 میزبان رویداد بزرگی است عنوان کرد: نشست کشور‌های آسیایی با حضور ۳۴ کشور در نیمه اول سال ۹۷ و میزبانی بیش از ۱۸۰ کشور در استان در نیمه دوم سال جهت معرفی داشته‌های غنی استان همدان از برنامه‌های، رویداد همدان ۲۰۱۸ است.
نیکبخت گفت: در این رویداد بزرگ باید میهمانان خارج از کشور از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کنند تا بدانند که بر ما چه گذشته است، در برنامه راهیان نور نیز می‌توان از دانشجویان جهت بازدید از این باغ موزه دعوت به عمل آورد.
در پایان این مراسم از تندیس سردار همدانی، سامانه نمایشی موشکی و 28 عنوان کتاب شامل شبی در برزخ، از کوچه‌های زمین تا باغ های آسمان، اولین حضور من در جبهه، 17 عنوان کتاب با نام« مجاهدین دارالجهاد»، کمین، فقط چند سانت خاکریز، بالن کاغذی، من و بچه‌های محل، غروب زرد خورشید، علی کو، علمداران 4، از متن سرخ رونمایی شد.
انتهای پیام

captcha