دانشگاه باهنر کرمان در حوزه ادبیات پایداری زبانزد کشور است
کد خبر: 3699980
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
بصیری:

دانشگاه باهنر کرمان در حوزه ادبیات پایداری زبانزد کشور است

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشگاه باهنر کرمان در حوزه ادبیات پایداری زبانزد کشور است و دبیرخانه شعر آیینی به این دانشگاه واگذار شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمد صادق بصیری، معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان دیروز چهارشنبه، 23 اسفند در نشست استاندار کرمان با بانوان عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها گفت: 42 سال از عمر دانشگاه شهید باهنر کرمان می‌گذرد و این دانشگاه به دست مرحوم افضلی‌پور و همسرش بنا نهاده شده است.
وی افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان در ابتدا با 25 هزار مترمربع برای 5 هزار دانشجو احداث شد و امروز 230 هزار مترمربع مساحت و 16 هزار دانشجو دارد که یک هزار نفر در دکترای تخصصی مشغول تحصیل هستند.
معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: 300 رشته و گرایش در دانشگاه شهید باهنر کرمان ارائه می‌شود و 630 عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند و تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآفرین از اهداف دانشگاه شهید باهنر است.
بصیری با اشاره به اینکه ماموریت دانشگاه آموزشی و پژوهشی است، تصریح کرد: در سال جاری ارائه سند راهبردی دانشگاه شهید باهنر در حوزه پژوهشی و تصویب آن انجام شده و ارائه و تصویب برنامه‌های 5 ساله اعضای هیأت علمی دانشگاه، راه‌اندازی مرکز نوآوری و رشد دانشگاه و بازنگری فرآیند عملکری حوزه‌های تحت مدیریت پژوهشی انجام شده است.
وی اضافه کرد: بازنگری اعتبار پژوهشی، انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه، بازنگری، تصویب و تدوین آیین‌نامه‌ها، تقویت ارتباط با صنعت و عقد قراردادها، اجرای طرح کارورزی و برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.
معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان از برگزاری کرسی‌های ترویجی، اخذ مجوز مرکز نوآوری، برگزاری رویدادهای استارت‌آپی و عقد تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری برای احداث مرکز رشد طی سال جاری خبر داد.
بصیری تأکید کرد: امضای تفاهمنامه، بازدید استادان از صنایع، برگزاری همایش‌های کارآفرینی، ارائه دستورالعمل‌های خانه ایده، ایجاد انجمن کارآفرینان دانشجویی، معرفی دانشجویان به صنعت و کارآموزی اخذ شده از صنایع در راستای ارتباط دانشگاه باهنر با صنعت طی سال جاری انجام شده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان رتبه برتر کانون همیاران سلامت روان در کشور را دارد، اظهارکرد: دانشگاه باهنر کرمان در حوزه ادبیات پایداری زبانزد کشور است و دبیرخانه شعر آیینی به این دانشگاه واگذار شده است.
انتهای پیام

captcha