دانشگاه آزاد اردبیل برای پوشش دانشجویان برنامه‌ای مدون داشته باشد
کد خبر: 3699983
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

دانشگاه آزاد اردبیل برای پوشش دانشجویان برنامه‌ای مدون داشته باشد

گروه اجتماعی- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: دانشگاه آزاد به عنوان محیطی علمی باید متناسب با شرایط خود برای پوشش دانشجویان برنامه‌ای مدون داشته باشد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌الله مدبر، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اردبیل امروز 23 اسفند ماه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر وضعیت حجاب و پوشش در دانشگاه آزاد اسلامی شرایط مطلوبی ندارد و با جامعه اسلامی و علمی سازگار نیست.
وی افزود: جلسات مختلفی برای بررسی وضعیت نامناسب حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه علم و عقل برگزار شده است و به این نتیجه رسیده‌ایم که دانشگاه به عنوان محیطی علمی باید متناسب با شرایط خود برای پوشش دانشجویان برنامه‌ای مدون داشته باشد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در همه دانشگاه‌ها، برنامه‌ها و چارچوب مشخصی برای شیوه پوشش دانشجویان و حضور آنها در دانشگاه وجود دارد از جمله در دانشگاه هاروارد آمریکا، برات ترکیه و دانشگاه تگزاس که در آن وضعیت پوشش به صورت قانونمند بررسی می‌شود و از پوشیدن لباس‌هایی که مناسب شخصیت افراد آکادمیک نیست جلوگیری می‌شود.
مدبر بیان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل شاکله‌ای برخاسته از دین برای محیط علمی در نظر گرفته‌ایم که دانشجویان موظف به رعایت آنها هستند و با آغاز سال جدید این برنامه نیز اجرا و چارچوب پوشش خواهران و برادران به همه دانشجویان اعلام خواهد شد.
حجت‌الاسلام مدبر تصریح کرد: به هیچ وجه برنامه‌ای برای تفکیک جنسیتی نداریم بلکه بر اساس این برنامه تنها قصد بر حفظ حرمت محیط علمی است که امیدواریم با به وقوع پیوستن این مهم شاهد رشد و توسعه علمی بیش از پیش این دانشگاه باشیم.
انتهای پیام

captcha