اختصاص 1300 کلاس درس مدارس کردستان برای اسکان مهمانان نوروزی
کد خبر: 3700002
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

اختصاص 1300 کلاس درس مدارس کردستان برای اسکان مهمانان نوروزی

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در راستای رعایت حق هتل ها و مسافرخانه های استان امسال تعداد مدارس اسکان مهمان نوروزی را کاهش داده‌ایم و از دو هزار و 50 اتاق سال گذشته امسال به کمتر از هزار و 300 اتاق کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز، ۲۳ اسفندماه در دومین جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر نوروزی در کرستان اظهار کرد: در آموزش و پرورش در راستای ارئه خدمات بهتر و باکیفیت تر به مسافران نوروزی با مسئولان ذیربط در شهرستان‌های استان جلساتی برگزار شده و برنامه‌های اجرایی این ایام به آن‌ها ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه در مدارس اسکان مسافران نوروزی نمی‌توان نظارت بیشتری داشته باشیم، افزود: به اعتقاد من یک نفر مسافر را نباید در مدارس اسکان داد چراکه کارکرد مدارس بسیار متفاوت‌تر از این مقوله است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: مدرسه هتل و مسافرخانه نیست و در هیچ جای دنیا از فضای مدارس برای اسکان مسافر استفاده نمی‌شود اما به دلیل محدودیت‌های موجود و شرایط کنونی مردم از این فضاها برای اسکان مسافران فرهنگی استفاده می‌شود.
وی عنوان کرد: در راستای رعایت همین امر امسال تعداد مدارس اسکان مهمان نوروزی را کاهش داده‌ایم و از دو هزار و 50 اتاق سال گذشته امسال به کمتر از هزار و 300 اتاق کاهش پیدا کرده است.
قربانی با اشاره به فعالیت 16 مرکز پذیرش در استان اعلام کرد: در این مراکز مسئولان از چهارم اسفندماه تا 24 اسفندماه کار ثبت‌نام مسافران نوروزی فرهنگی را انجام داده‌‌اند و از 28 اسفندماه تا 13 فروردین ماه برای تکمیل اسکان خود می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.
وی در پایان یادآور شد: از هزار و 300 کلاس درس 182 اتاق ویژه، 604 اتاق الف و 512 اتاق ب برای اسکان میهمانان فرهنگی در نظر گرفته و 444 نفر عوامل اجرایی نیز در مراکز پذیرش و اسکان به میهمانان خدمات ارائه خواهند کرد.
انتهای پیام

captcha