با عزم راسخ، ولایت‌مداری و روحیه جهادی از تهدیدات هیچ هراسی نخواهیم داشت
کد خبر: 3700007
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
سرلشکر باقری:

با عزم راسخ، ولایت‌مداری و روحیه جهادی از تهدیدات هیچ هراسی نخواهیم داشت

گروه سیاسی ــ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر این‌که کسانی می‌توانند مأموریت‌های سخت را اجرا کنند که دارای عزم و اعتقاد قلبی راسخ، ولایت‌مدار و برخوردار از روحیه جهادی باشند، گفت: اگر این‌گونه بودیم در برابر تهدیدات هیچ هراسی نخواهیم داشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان این‌که نیروهای مسلح به طور جدی‌تری با ماموریت‌ها و تهدیدات روبرو هستند و روز به روز این شرایط خطیرتر خواهد شد، اظهار کرد: و‌جود تهدیدات سخت و تو‌سعه تهدیدات فرهنگی و‌ جنگ نرم، جامعه و خانواده‌ها را در معرض خطرات جدی‌تری قرار می‌دهد که در گذشته این‌گونه نبوده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که جوانان امروز ما به لحاظ سطح فکر و آگاهی تفاوت اساسی با نسل‌های گذشته دارند و با تهدیدات ‌بیشتری نسبت به گذشته مواجه هستند ، گفت: این مهم وظیفه روحانیون را برای ارتقای بصیرت دینی سنگین می‌کند و این امر بر عهده دفاتر عقیدتی سیاسی است.

وی افزود: دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا مسئولیت سنگینی برای هماهنگی بین فرماندهان وعقیدتی‌ سیاسی‌های نیروهای مسلح بر عهده دارد و در طی بیش از د‌و دهه حجت الاسلام صفایی به خوبی این مسئولیت را برعهده داشتند و بحمدالله وضعیت اعتقادی نیروهای مسلح روز به روز بهتر شده و انتظار است با سابقه‌ای که حجت الاسلام والمسلمین سعیدی دارند و استفاده از تجربه گذشته ایشان، شاهد دوره جدیدی از تحول ‌ باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: اگر انتظار داشته باشیم نیروهای مسلح در مقابل جنگ سخت و نیمه سخت و‌ نرم ایستادگی کنند، تسلیحات و ظواهر در این میدان به تنهایی کاری از پیش نخواهد برد، اما همگان شاهد بودند که آن‌چه موجب پیروز‌ی ملت بر شاه و رژیم پهلوی شد معنویت بود و همین مهم موجب پیروزی ملت ایران در جنگ 8 ساله برابر صدام و دنیای استکبار شد.

وی افزود: امروز نیز کسانی می‌توانند مأموریت‌های سخن را اجرا کنند که دارای عزم واعتقاد قلبی راسخ ، ولایت‌مدار وبرخوردار از روحیه جهادی باشند، اگر این‌گونه بودیم در برابر تهدیدات هیچ هراسی نخواهیم داشت .

سرلشکر باقری با تأکید بر این‌که در نظام اسلامی روحانیت جایگاه ویژه‌ای داشته و در نیروهای مسلح بیش از همه جا این جایگاه رفیع است، ارتقای سطح معنوی کارکنان و سازمان را رسالتی خطیر و بر عهده روحانیون برشمرد و اظهار کرد: سال گذشته و اوایل سال جاری دو جلسه عالی سیاست‌گذاری نیروهای مسلح را به موضوع ارتقای معنویت اختصاص دادیم که نشان از اهمیت این موضوع دارد .

وی افزود: بنده و همه همکارانم در ستاد کل نیروهای مسلح ، کار عقیدتی سیاسی را مسئولیت خودمان می‌دانیم و در کنار حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با هم‌افزایی کار را به پیش خواهیم‌ برد.

سرلشکر باقری در پایان با اشاره به ظرفیت‌ها و تجارب ارزشمند مجموعه عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه در نیروهای مسلح تصریح کرد: باید این تجربیات گردآوری شده و راهبردهایی برای استفاده از آن به طور هماهنگ ایجاد شود.

انتهای پیام

captcha