نگاهی به کارنامه عملکرد بسیج رسانه در سال ۹۶
کد خبر: 3700019
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

نگاهی به کارنامه عملکرد بسیج رسانه در سال ۹۶

گروه جامعه ــ رئیس سازمان بسیج رسانه برگزاری دوره های سواد رسانه ای، ایجاد پایگاه در رسانه ها، اجرای طرح نامه ای به مدافعان حرم و .... را از دیگر اقدامات این سازمان در سال ۹۶ برشمرد.

نگاهی به کارنامه عملکرد بسیج رسانه در سال ۹۶

مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه، در گفت‌وگو با ایکنا؛ به تبیین اهم اقدامات این نهاد در طول سال 96 پرداخت و گفت: یکی از اهداف والای بسیج رسانه ایجاد اتحاد بین رسانه‌های کشور است، در همین راستا این سازمان سومین  جشنواره رسانه‌ای ابوذر را با حضور مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌ رسانی با هدف کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده در رسانه‌های کشور، ایجاد فضای رقابتی در میان فعالان رسانه‌ای و تقدیر از روزنامه‌نگاران برتر کشور برگزار کرد.

وی به ایجاد پایگاه‌های سازمان بسیج رسانه اشاره کرد و گفت: تلاش برای افتتاح پایگاه‌های جدید در رسانه‌های فاقد پایگاه، سرلوحه مهمترین برنامه‌های این سازمان قرار گرفت به نحوی که شاهد افتتاح پایگاه در هفته نامه صبح صادق و خبرگزاری فارس بودیم.

وی تجلیل از خبرنگاران را از جمله فعالیت‌های مهم، اثرگذار و مورد نیاز فضای کنونی رسانه‌ها دانست و اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه با قدرت و قوت در این عرصه وارد شده و در فضایی صمیمی از برخی از خبرنگاران اثرگذار در رسیدن به اهداف سازمان تجلیل به عمل آورد.

وی اجرای طرح ولایت در سطح کشوری را از جمله طرح های موفق سازمان بسیج رسانه در سال جاری برشمرد که با استقبال خوب نخبگان بسیجی رسانه‌ای روبرو شد و گفت: نشست صمیمی فرماندهی سازمان بسیج، سردار نقدی با مدیر مسئولان  رسانه‌ها بی‌شک یکی از صمیمی‌ترین نشست های وی به شمار می‌رود که علاوه بر جذب نیروهای جدید، قلوب همه  بسیجیان فعال در عرصه رسانه را به هم نزدیک کرد.

بصیری در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات میعادگاه تمامی اهالی رسانه فارغ از گرایش و سوء و حزب و دسته است، عنوان‌کرد: نیاز به حضور پررنگ سازمان بسیج رسانه در این نمایشگاه داشتیم که با تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی کارشناسی و مدون، ثمره حضور پررنگ و به نمایش گذاشتن قدرت، توانایی و کارایی این سازمان در کارنامه عملکرد آن نقش بسته است.

 وی در تبیین دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری گفت: حجاب مقوله  روز جامعه و از خاکریزهای مهم جبهه جنگ نرم به شمار می رود که حرکت هوشمندانه در این عرصه بی شک ثمرات گرانبهایی را در بر دارد که تقدیر از بانوان رسانه ای محجبه  در هفته  مزین به این نام، از عملکردهای خوب سازمان بسیج رسانه محسوب می‌شود.

دیدار با خانواده های شهدا

 وی به دیدار با خانواده های شهدا نیز اشاره کرد و افزود: شهید و راه شهادت و افراشته نگاه داشتن این پرچم، وظیفه‌ای خطیر بوده که دیدار از خانواده معظم شهدای رسانه و تقدیم ارادت تمامی بسیجیان و تجدید بیعت با شهدای این عزیزان، اولین و مهمترین اولویت سازمان بسیج رسانه قلمداد می‌شود. دیدار با خانواده شهدای رسانه از جمله انجام این وظیفه مهم بود.

 بصیری افزود: بی شک راه شهدا فراموش می‌شد اگر جانفشانی سربازان بی‌ادعا و مظلوم مدافعان حرم نبود. تدوین طرح نامه‌ای برای مدافعان حرم یکی از طرح‌های به یاد ماندنی این سازمان بوده که در قالبی جدید پیاده سازی و اجرا شد.

وی هماهنگی و همسویی همه‌ ارکان یک سازمان را از مهمترین عوامل موفقیت ارزیابی و عنوان کرد: اجرای همایش های استانی متعدد از جمله همایش استانی مشهد، یکی از جلسات هم اندیشی پربار برای سازمان بسیج رسانه محسوب می‌شود.

وی از برگزاری کلاس های سواد رسانه ای با سرفصل های متفاوت در رده های سنی مختلف به عنوان بخشی از عملکرد سال جاری اشاره کرد و گفت: کمک به محرومین و مردم زلزله زده استان های کرمانشاه و کرمان و ارسال بیش از 270 کانکس تا کنون از دیگر فعالیت های جهادی این سازمان بوده است.

captcha