حق‌طلبی؛ مهم‌ترین شاخص بسیجیان/اولین و جوان‌ترین شهید مدافع حرم لرستانی است
کد خبر: 3700050
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
بدری مطرح کرد:

حق‌طلبی؛ مهم‌ترین شاخص بسیجیان/اولین و جوان‌ترین شهید مدافع حرم لرستانی است

گروه فرهنگی ـ رئیس‌‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که دیگر امروز تفکر بسیجی جهان‌شمول شده و منحصر به کشور ایران نیست، حق‌طلبی را مهم‌ترین شاخص بسیجیان برشمرد و گفت: جوان‌ترین و اولین شهید مدافع حرم لرستانی هستند.

به گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس‌‌کل دادگستری لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۳ اسفند در دومین یادواره شهدای کارکنان بسیجی دادگستری و دستگاه‌های تابعه استان لرستان که به‌همت معاونت فرهنگی دادگستری استان برگزار شد، گفت: ازجمله شاخص‌های بارز انسان‌های فرهیخته و فهمیده، درک موقعیت و بروز فرهنگ قدردانی است.
وی با بیان این‎که قطعاً امنیت، آسایش و آرامش امروز ما مدیون خون‌های گران‌بهای شهدا و ایثارگران است، تصریح کرد: شهدا با عبور از خواهش‌های نفسانی خود، به لقای الی‌الله رسیدند، مگر نه این‌که مقام قرب الهی بالاترین مقام‌هاست، اما متاسفانه برخی فریب مقام‌های ظاهری و زودگذر دنیا را می‌خورند، درحالی‌که معامله جان با خدای جهان بالاترین تجارتی است که می‌توان انجام داد.
بدری اضافه کرد: ما نباید از ایثار و رشادت‌های خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر غافل باشیم، زیرا دشمن به‌دنبال فراموشی این‌گونه یادواره‌ها و مراسم بزرگداشت است، کمااینکه شرکت در این مراسم و تنفس در این فضای معنوی و ملکوتی خود سعادتی است که نصیب هرکس نمی‌شود.
رئیس‌‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که شهدا شاهدان دنیا و شفیعان آخرت هستند به تاکیدات دینی در بزرگداشت مقام شهدا، اشاره و ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی معاونت فرهنگی دادگستری لرستان در انجام فعالیت‌های فرهنگی مؤثر و ماندگار، خاطرنشان کرد: قطعاً بانیان این‌گونه مراسم در نزد شهدا مورد شفاعت قرار می‌گیرند، کمااینکه در روایات دینی آمده است که هر شهید می‌تواند هفتاد نفر را شفاعت نماید و چه فضای بهتر از برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از خانواده‌های دلسوخته ایشان می‌تواند بستر خیر دنیا و آخرت باشد.
وی افزود: دشمن هم از شهادت‌طلبی می‌ترسد و هم از تفکر بسیجی ما، فارغ از هرگونه تشکیل پرونده سازمانی در بسیج، تفکر، بیان و عمل ما بایستی رنگ و بوی بسیجی داشته باشد، این در حالی است که بسیج منحصر در بعد شبه نظامی نیست و ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، کمک‌رسانی و... دارد.

تفکر بسیجی جهان‌شمول شده است

رئیس‌‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که دیگر امروز تفکر بسیجی جهانشمول شده و منحصر به کشور ایران نمی‌باشد، حق‌طلبی را مهم‌ترین شاخص بسیجیان برشمرد و خاطرنشان کرد: جوان‌ترین و اولین شهید مدافع حرم لرستانی هستند.
وی افزود: متاسفانه کم‌کاری در عرصه تبلیغات ارزشی باعث شده است تا کمتر کسی با سیدنورخدا موسوی که شهید زنده ایران است آشنایی داشته باشد، کمتر کسی بداند که جوان‌ترین شهید مدافع حرم و همچنین اوّلین شهید مدافع حرم لرستانی هستند، کمتر کسی با سرداران دلاور لرستان در طول هشت سال دفاع مقدس آشنا باشد.
بدری اضافه کرد: رشادت‌های مردمان این خطه و مهین‌دوستی ایشان بایستی در قلم رسانه‌ها بیان شود تا نسل‌های آینده بدانند که آرامش و امنیت امروز ما مدیون چه کسانی است در غیر این صورت با نسلی روبرو هستیم که با چالش بحران هویت دست و پنجه نرم می‌کند، عرصه رسانه عرصه میدان جنگ نرم است.

انتهای پیام

captcha