180 خانوار وارد و 167 خانوار از مجموعه کمیته امداد خارج شدند
کد خبر: 3700052
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱
کمیته امداد کبودرآهنگ در سالی که گذشت؛

180 خانوار وارد و 167 خانوار از مجموعه کمیته امداد خارج شدند

گروه فرهنگی- مدیر کمیته امداد شهرستان کبودرآهنگ با بیان اینکه سال گذشته 180 خانوار به جامعه هدف کمیته امداد اضافه شده است گفت: تعداد 167 خانوار به دلایل مهاجرت، خودکفایی و یا دریافت مستمری از حمایت‌های این مجموعه خارج شدند.

محمود ابراهیمی، مدیر کمیته امداد شهرستان کبودرآهنگ در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: این مجموعه در طول سال 96 موفق به اجرای برنامه‌های مختلفی شده است.
وی افزود: 5 هزار 544 مددجو در قالب 2 هزار و 450 خانوار تحت پوشش این مجموعه هستند که از این میان همگی به جزء 400 خانوار از کمیته امداد مستمری دریافت می‌کنند، تعداد هزار و 349 خانوار تحت حمايت این مجموعه را نیز زنان سرپرست خانوار تشكيل مي‌دهند.
ابراهیمی اضافه کرد: تعداد دانش آموزان و دانشجويان تحت حمايت این مجموعه 585 نفر هستندكه از این میان 546 دانش آموز و 36 مددجوی دیگر دانشجو است که از خدمات حمایتی امداد بهره‌مند هستند از این میان می‌توان به كمك هزينه تحصيل، هزينه‌هاي راهيابي به دانشگاه و آمادگي كنكور و مشاوره‌هاي تحصيلي و شغلي اشاره کرد.
مدیر کمیته امداد کبودرآهنگ گفت: در سالی که گذشت کمیته امداد کبودرآهنگ توانست با ارائه وام‌های خوداشتغالی با سقف 20 میلیون تومان برای 280 نفر در حوزه‌های مختلف قالی بافی، دامداری، صنایع دستی، کشاورزی، خدماتی و تولیدی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 527 میلیون ریال اشتغالزایی کند.
وی عنوان کرد: در سال گذشته، 66 سری جهیزیه به مبلغ 230 میلیون تومان به نوعروسان اهدا شد همچنین 39 مورد تعمیر، بازسازی و احداث مسکن ویژه مددجویان اجرایی شده است که از این میان 21 واحد مسكن مددجویان با اعتباری بالغ بر 186 میلیون تومان با كمك خيرين، امداد حضرت امام (ره) و استفاده از تسهيلات بنياد مسكن احداث شده است.
ابراهیمی ابراز کرد: صدقات مردم كه جزء وجوه اماني امداد است، به نحوي برنامه ريزي مي شود كه در كوتاهترين مدت به دست نيازمندان برسد كه كمك به ابن سبيل و در راه ماندگان، پرداخت هزينه‌هاي درماني، تحصيلي، ساخت و تعمير مسكن نيازمندان، ازدواج و امور فرهنگي و تحصيلي خانوارهاي تحت حمايت و اقشار نيازمند جامعه است.
مدیر کمیته امداد کبودرآهنگ ادامه داد: در حال حاضر 15 هزار صندوق صدقات در سطح شهرستان وجود دارد که میزان مبلغ جمع آوری شده از این صدقات در سال 96، 500 میلیون تومان بود، مردم نوع دوست شهرستان می‌توانند با شماره گیری کد *8877*0812# صدقات خود را در کمترین زمان به هم نوعان خود برسانند.
وی با بیان اینکه فرزندان ایتام و محسنین در شهرستان 635 نفر است عنوان کرد: در حال حاضر هزار و 549 حامی نیکوکار و فعال در کبودرآهنگ وجود دارد که در سال گذشته بالغ بر 9 میلیارد ريال به ايتام شهرستان در قالب نقدي کمک شده است؛ علاوه بر کمک‌های نقدی ماهانه حامیان در مناسبت های مختلف نیز با خدمات غیرنقدی ایتام تحت پوشش خود را حمایت می‌کنند.
ابراهیمی با بیان اینکه کمیته امداد شهرستان با ایجاد کانون‌های فرهنگی موقت برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی در طول سال اجرا می‌کند، اظهار کرد: اجرای این برنامه‌ها به ویژه در ایام اوقات فراغت دانش آموزان تحت حمایت از اولویت‌های فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد است.
وی با اشاره به اجرای دوره‌های آموزشی مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: توانمند سازی فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت و تقویت و رشد مبانی اعتقادی و دینی این خانواده‌‌ها از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد این شهرستان است که در این راستا با برگزاری کلاس‌های چهار الی پنج روزه برای 631 نفر ازمددجویان روستایی این مهم را تحقق بخشیده است.
مدیر کمیته امداد کبودرآهنگ با بیان اینکه اعزام مددجویان به مشهد و عتبات عالیات مورد توجه کمیته امداد است اظهار کرد: امسال 58 نفر از مددجویان تحت پوشش این مجموعه با اعتباری بالغ بر 35 میلیون تومان عازم مشهد مقدس و عتبات عالیات شدند.
ابراهیمی با بیان اینکه در سال گذشته 520 مورد کمک درمانی به جامعه هدف انجام گرفته است ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، افرادی که از طریق کمیته امداد برای آنان اشتغالزایی می‌شود از بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند که در این راستا 408 نفر از مددجویان این شهرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیر کمیته امداد کبودرآهنگ ضمن قدردانی از کمک‌های انسان دوستانه مردم کبودرآهنگ عنوان کرد: با همکاری خیرین، امداد و دستگاه‌های اجرایی دیگر در آستانه سال 97 بیش از 500 بسته غذایی در میان مددجویان توزیع شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 180 خانوار به جامعه هدف کمیته امداد اضافه شده است گفت: در كنار مباحث توانمند سازي، طرح پالايش وبازبيني پرونده‌هاي حمايتي تعداد 167 خانوار به دلایل مهاجرت، خودکفایی و یا دریافت مستمری از حمایت‌های این مجموعه خارج شدند.
انتهای پیام

captcha