یادواره شهدای روستای "ماربره" و ایل "عالی‌بیگی" برگزار شد
کد خبر: 3700061
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

یادواره شهدای روستای "ماربره" و ایل "عالی‌بیگی" برگزار شد

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: امروز دشمنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی و نظامی در برابر ملت ایران اسلامی ناکام مانده است .

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلیمن محمدنقی لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در مراسم یادواره شهدای روستا مار‌بره و ایل عالی بیگی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، شجره طیبه‌ای است که به دست فرزند حضرت فاطمه زهرا (س) امام عظیم آلشان در ایران اسلامی بنا شد .
وی با بیان اینکه این شجره طیبه با خون پاک‌ترین انسان‌ها آبیاری شده است، افزود: شجره طیبه انقلاب اسلامی در چهل سال از عمر بابرکت خود به درختی تنومند تبدیل‌شده است که ایران اسلامی را از یوغ استثمار نجات داد و همه جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است .
امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز میوه‌های پربار برای ملت‌های منطقه و جهان به ارمغان آورده است، افزود: امروز دشمنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی و نظامی در برابر ملت ایران اسلامی ناکام مانده و شکست‌خورده است و این نظام ولایی ایران است که پیروز است .
لطفی با بیان اینکه این پیروزی‌های ملت ایران و ناکامی‌های دشمنان به برکت خون شهیدان است، گفت: فلسفه برگزاری این یادواره‌ها زنده نگاه‌داشتن یاد و شهدا و ایثارگران است و مزار و یاد شهدا پیام غافل نشدن از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را دارد .
وی تصریح کرد: دشمنان درصدد کم‌رنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند و همه ما به‌ویژه مسئولان وظیفه‌داریم که یاد شهدا را زنده نگاه‌داریم و یاد شهدا باید در دل‌ها زنده باشد که سدی محکم در برابر هجمه‌های دشمنان است .
امام‌جمعه ایلام عنوان کرد: استان ایلام موزه جنگ است و در هر منطقه از این استان شاهد ایثار و شهادت مردان وزنان این دیار در دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم و جوانان استان ایلام در زمان جنگ در مناطق مختلف و در طول 430 کیلومتر مرز مشترک حضور داشتند و از کیان اسلامی دفاع کردند .
لطفی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روستای ماربره، اظهار کرد: امروز ملت ایران اسلامی در اوج عزت و سربلندی هستند و این اقتدار و اعظمت مرهون خون پاک شهیدان است
انتهای پیام
captcha