فراخوان ارسال مقالات برای همایش تبیین اندیشه دفاعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
کد خبر: 3700065
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

فراخوان ارسال مقالات برای همایش تبیین اندیشه دفاعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

گروه سیاسی ــ چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در 6 محور، خرداد سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ انقلاب اسلامی ایران جهت رویارویی با ایدئولوژی‌های مدعی، نیازمند بهره‌‌گیری از تبیین نظریه‌های انقلاب اسلامی و ابزار پیاده‌سازی و رسانه‌ای برای انتشار و نهادینه‌سازی است. چون  بی تردید شکوفایی و سرزندگی انقلاب‌ها با تبیین و نهادینه‌سازی اندیشه‌های بزرگان آن انقلاب آغاز  و استمرار می‌یابد و مغفول شدن از اندیشه‌ها، جامعه را از آرمان‌ها دور می‌کند و در روزمرگی‌ها، زمینه را برای پذیرش اندیشه‌های استحاله‌ای فراهم خواهد کرد.

قدرت ملی یکی از کلیدواژه‌های مهم است که رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان بارها از آن‌ استفاده کرده‌اند لذا با مروری بر اندیشه‌های راهبردی ایشان، شاهد اهتمام به مفهوم قدرت ملی از هر دو منظر نظری و عملی نزد رهبر معظم انقلاب هستیم.

در حقیقت راهبردها و سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در راستای اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری، که الهام یافته از مکتب دفاعی اسلام ناب محمدی(ص) است قراردارد. بنابراین کنکاش در اندیشه‌های دفاعی فرمانده معظم کل قوا جهت احصاء و راهبردی ساختن استراتژی‌های دفاعی مناسب در مقابله با تهدیدات و تهاجمات دشمنان انقلاب جزء وظایف و مأموریت‌های ذاتی مسئولان، محققان وکارکنان نیروهای مسلح می‌باشد. به همین مناسبت سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر حسب وظیفه و مأموریت خود در این حوزه همایشی را در 29 خرداد 1397 برگزار خواهد کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را با رعایت شرایط حداکثر تا تاریخ 20 فروردین 1397 با مراجعه و ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی همایش به آدرس www.tademam.ir ارسال کنند.

یاداور می‌شود محورهای همایش به شرح ذیل هستند:

-دفاع آینده‌نگر

-دفاع در عمق راهبردی

-نفوذ و مقابله با آن

-توانمندسازی معنوی

-آمادگی دفاعی

-اقتصاد مقاومتی با تاکید بر ظرفیت‌های نیروی مسلح

 فراخوان مقالات برای همایش تبیین اندیشه دفاعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

captcha