پیش نمایش سامانه جامع حفظ قرآن در جلسه کارشناسان ستاد راهبری / رونمایی 22 فروردین
کد خبر: 3700121
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

پیش نمایش سامانه جامع حفظ قرآن در جلسه کارشناسان ستاد راهبری / رونمایی 22 فروردین

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در نشست کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم سامانه جامع حفظ قرآن کریم برای اعضا نمایش داده شد و اعلام شد این سامانه روز 22 فروردین رونمایی خواهد شد.

پیش نمایش سامانه جامع حفظ قرآن / رونمایی 22 فروردین

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم بعدازظهر امروز 23 اسفندماه در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
در بخشی از این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، نایب رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، با اشاره به اینکه در جلسات گذشته ستاد راهبری برای 16 دستگاه 190 اقدام مشخص شد، گفت: باید بر این موضوع که دستگاه های عضو ستاد برنامه های خود را بر این اساس تهیه و تنظیم کنند، تأکید شود.
وی به جلسه اخیر مدیران کل اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: در این جلسه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید داشتند که اولویت سازمان باید برنامه های تربیت حافظ قرآن کریم باشد. بنابراین من این موضوع را در برنامه های سازمان مربوط به خودمان دیده ام اما آیا دستگاه های دیگر نیز کاری که ما انجام می دهیم را انجام خواهند داد یا آنها ساز جداگانه خود را خواهد نواخت، این موضوع باید از هم اکنون مشخص شود.
حسینی با تأکید بر اینکه تعیین وظایف دستگاه ها باعث نشود تا از این قبیل مسائل غافل شویم، گفت: امیدواریم که حرکت ها در این مسیر قرار بگیرد.
نایب رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود در این جلسه به بحث بودجه فعالیت های قرآنی در کشور اشاره کرد و افزود: اگر همه ما به میزانی که برای جذب بودجه سازمان خودمان دلسوز هستیم و تلاش می کنیم برای جذب بودجه قرآنی نیز تلاش کرده بودیم قطعاً تا کنون بودجه قرآنی جذب شده بود.
همچنین در ادامه این جلسه نیز محمدمهدی بحرالعلوم، از اعضای حقیقی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به بحث تهیه شناسنامه برای اقداماتی که تعریف شده است اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم باید کمیسیون هایی داشته باشد که یکی از آنها در زمینه طرح و برنامه فعالیت داشته باشد.
در ادامه این جلسه سامانه جامع حفظ قرآن کریم که بخش هایی از آن آماده شده است برای حاضران در جلسه به نمایش در آمد و هر کدام از اعضا به بیان نقطه نظرات خود اعم از نقاط ضعف و قوت این سامانه و مواردی که باید در آن لحاظ شود، تأکید کردند.
در این سامانه تا کنون اطلاعات مربوط به نهادهایی همچون وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده است.
در انتهای این جلسه نیز اعلام شد که سامانه جامع حفظ قرآن کریم روز 22 فروردین ماه با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
همچنین در این جلسه اعلام شد که شناسنامه اقدامات تهیه شود تا در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد تا برای تصویب به ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم ارائه شود.

انتهای پیام

captcha