استقرار ۱۹۴۰ نفر روز نجات گر در محورهای خراسان شمالی
کد خبر: 3700128
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

استقرار ۱۹۴۰ نفر روز نجات گر در محورهای خراسان شمالی

گروه اجتماعی:مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از استقرار یک هزار و ۹۴۰ نفر روز نجات گر در محورهای استان همزمان با طرح نوروزی خبرداد.

به گزارش ایکنا، شعبه خراسان شمالی، محین نجات، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در نشست خبری اظهارکرد: طرح امدادونجات نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفندماه سال جاری با بکارگیری یک هزار و ۹۴۰ نفر روز نجات گر آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به راه اندازی ۱۳ پایگاه ثابت و ۹ پایگاه موقت، افزود: بالگرد یا همان پایگاه امدادهوایی نیز از پنجم فروردین در استان مستقر می شود.
وی با اشاره به راه اندازی پایگاه کوهستان، گفت: در ایام نوروز سه تیم واکنش سریع نیز در محورهای استان فعال خواهند شد.
وی یادآورشد: در طرح نوروزی ۷۸۷ نفر روز داوطلب جوان نیز در ۲۴ پست ثابت و سیار به فعالیت می پروازند.
نجات با تاکید بر ارائه آموزش های همگانی به مردم، افزود: آموزش همگانی امروز دغدغه جامعه امروز بوده، متاسفانه شعار می دهیم در این حوزه اما خروجی مطلوبی نداریم در این راستا باید تاب آوری جامعه افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۲۴ مورد تصادف در طرح نوروزی امسال رخ داده، گفت: در ایام نوروز امسال سه هزار و ۱۵ نفر حادثه دیدند.
نجات با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال ۸۰۹ خودرو بکارگیری شده، یادآورشد: امسال ۱۲۶ مورد رها سازی خودرو نیز انجام شده است.
نجات با بیان اینکه به طور استاندارد پایگاه های امدادو نجات هر ۴۰ کیلومتر برپا می شود، گفت : در خراسان شمالی این پایگاه ها هر ۲۵ کیلومتر راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در محور چمن بید به جنگل گلستان رخ می دهد، افزود: بیشترین ساعت بروز تصادفات نیز بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ است.

captcha