حذف مردم از صحنه، عامل اصلی مشکلات امروز جامعه است
کد خبر: 3700135
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

حذف مردم از صحنه، عامل اصلی مشکلات امروز جامعه است

گروه اجتماعی - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : حذف مردم از صجنه، عامل اصلی بروز مشکلات کشور است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهدای بدر و خیبر که در محل حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه امت اسلامی امروز مدیون شهداست، بیان کرد : زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.
وی اظهار کرد : وظیفه ماست که زندگینامه و سیره شهدا را بازخوانی کنیم زیرا دفاع مقدس و شهیدان این مرز و بوم تبلور فرهنگ مردم ما در ایران اسلامی بود.
وی تصریح کرد : قدرت و عظمت امروز ایران اسلامی در منطقه و جهان مدیون دوران دفاع مقدس و مقاومت مردم در دوران انقلاب اسلامی است و امروزه شاهد این هستیم که کلام امام راحل (ره) که فرمودند راه قدس از کربلا می رود تحقق یافته است.
قالیباف با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ملت و مسئولین ما و سخنان ما سه ویژگی اساسی داشتند، خاطرنشان کرد : اولین ویژگی اساسی آن دوران این بود که اداره جنگ اداره مردمی بود و حتی در همین دفاع مقدس در ماههای اول جنگ اگر اداره مردمی نبود موفقیتی هم حاصل نمی شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : در دوران دفاع مقدس صدای همه را می‌شنیدند، صدای کسی نبود که شنیده نشود، همه مسئولین در کنار مردم و همانند آنان زندگی می کردند.
وی ادامه داد : مردم برای حضور در میدان جنگ هیچ مانعی نداشتند، شهید باکری و دیگران، هیچ کس سفارشی نیامد و همگی بر اساس لیاقت هایشان رشد کردند، مشکلات ما از همان زمانی آغاز شد که مردم را از صحنه حذفشان کردیم.
وی افزود : دومین ویژگی فرهنگ فداکاری، روحیه مجاهدت و جهادگری در میدان دفاع مقدس بود، وقتی به ویژگی های شهید باکری نگاه می کنیم میبینیم که در عین مهربانی، بسیار سرسخت بود و با وجود گذشت بسیار پرتلاش بود.
قالیباف با تاکید بر حمایت از محرومان و مستضعفان گفت : وقتی مجلس شهید و بازخوانی دفاع مقدس را برگزار می کنیم بر این باور هستم که اگر اکنون شهید باکری در میان ما بود، یک لحظه هم از کمک به محرومین و حل مشکلات اقتصادی مردم دریغ نمی کرد و اصلا برایش مهم نبود مسئولیتی دارد یا ندارد.
وی سومین ویژگی در دوران دفاع مقدس را پرداخت هزینه ها عنوان کرد و افزود : همه در آن زمان اهل پرداخت هزینه بودند، جانشان را می دادند، مالشان را می دادند، اینها هزینه نیست؟ بدانید هر تصمیم بزرگ حتما موافقین و مخالفینی دارد اما اگر به تصمیمی که خرد جمعی بر آن صحه گذاشت رسیدیم نباید تردید کنیم هزینه دارد ممکنه آبرویمان برود برچسب ها و انگ هایی بزنند مهم نیست باید هزینه را بپردازیم.
قالیباف گفت : وقتی این مسیر را حرکت نکنیم، با افراد و ظرفیت های محدود این حرکت دچار نقصان و مشکلاتی می شود مثل مشکلات امروزمان و برخی می گویند مشکل اقتصاد ساده نیست و پیچیده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید نگاهمان به توان و قدرت مردم باشد، تصریح کرد : امروزه باید نگاهمان با اولویت قرار دادن جوانان باشد، من امروز شهادت میدهم وقتی جوانان امروز را میبینم در همه ابعاد از ما جلوترند ولی اشکال اینجاست که ما مسئولان این جوانان را دسته بندی می کنیم.
انتهای پیام

captcha