یادواره شهدای شهر نیم‌ور برگزار شد
کد خبر: 3700166
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

یادواره شهدای شهر نیم‌ور برگزار شد

گروه اجتماعی- یادواره شهدای شهر نیم‌ور در مسجد جامع روستای باقرآباد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، یادواره شهدای شهر نیم‌ور شامگاه چهارشنبه 23 اسفندماه در مسجد جامع روستای باقرآباد برگزار شد. حجت‌الاسلام مسعود عالی، مدرس حوزه علمیه، در این مراسم اظهار کرد: با ظهور امام زمان دو پرچم بر افراشته می‌شود؛ پرچم ایران و یمن. از همان ابتدا که ایرانی‌ها اسلام آوردند اهل‌بیت(ع) به مردم این سرزمین ارادت خاصی داشتند.
وی ادامه داد: در زمان خلیفه اول و دوم در حق ایرانی‌ها جفا شد. در آن زمان کارهای خدماتی و پَست را به ایرانی‌ها می‌دادند و آنها را بردگان خود می‌دانستند ولی حضرت علی(ع) بر اساس توانایی هر کس به او مسئولیت می‌داد.
حجت‌الاسلام عالی تشریح کرد: از امیرالمؤمنین(ع) نقل کرده‌اند که همانطور که ابتدا اعراب، ایرانی‌ها را وارد دین کردند، بعدها ایرانی‌ها، اعراب را وارد دین خواهند کرد. ایرانی‌ها از همان ابتدا به اهل بیت(ع) ارادت داشتند و این ارادت را از حضور آنها در قیام مختار می‌توان دریافت، امام باقر(ع) می‌فرمایند: پرچمی که در ایران برای صاحب الزمان(عج) بر افراشته می‌شود به کسی نمی رسد الا به صاحبش.
وی تاکید کرد:۱۷۰ سال پیش انگلیس عرب‌های عربستان را برای چنین روزهایی در نمک خواباند.عربستان خود را همیشه پدربزرگ کشورهای اسلامی می‌دانست و برای همین هر موقع بین کشورهای اسلامی دعوایی صورت می‌گرفت میانجی‌گری می‌کرد اما امروز خود شروع کننده دعواهای بدون دلیل است.
این کارشناس دینی با اشاره به اتحاد کفار با یکدیگر در آخر الزمان تصریح کرد: بزودی رابطه اسرائیل با آل سعود علنی خواهد شد. دشمن با ایجاد جنگ بین کشورهای مسلمان چندین قصد دارد؛ فروش اسلحه، حضور آسوده اسرائیل در منطقه، استفاده از منابع معدنی و نفتی منطقه از جمله این مقاصد است.
وی افزود: دشمن قصد دارد با ناامنی در مرزهای ایران کاری کند تا کسی در کشور سرمایه گزاری نکند و اقتصاد مملکت فلج شود و سعی می‌کنند مسلمانان را قومی خشن نشان دهند.
حجت‌الاسلام عالی با اشاره به اشکالات سیستم مدیریتی کشور تاکید کرد:هر جا وفای به عهد جمعی حول محور ولایت اتفاق بیافتد کار جلو می‌رود وگرنه اشرفی گری حاکم می‌شود./انتهای پیام

captcha