نیت مردم را نمی‌توانیم تغییر دهیم
کد خبر: 3700174
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
عسگری:

نیت مردم را نمی‌توانیم تغییر دهیم

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شازند با اشاره به کمرنگی موقوفات متناسب با نیاز جامعه گفت: برای تبیین نیاز جامعه مشاوره می‌دهیم اما وقتی واقف نزد ما می‌آید، از قبل نیت کرده و مشاوره بی فایده است و بر اجرای نیت خود اصرار دارد در واقع نمی‌توانیم نیت مردم را عوض کنیم.

مهدی عسگری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شازند، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، از کمرنگ بودن موقوفه‌های قرآنی در این شهرستان ابراز نارضایتی کرد و گفت: نیاز جامعه در حوزه وقف باید دیده شود عشق به اهل بیت(ع) باعث شده اکثر نیات واقفین در زمینه روضه و سوگواری سیدالشهدا(ع) باشد در حالیکه جامعه امروز به نیات مهم در حوزه ازدواج، مسافران در راه مانده، بیماران خاص و .. نیاز دارد.
وی تصریح کرد: برای توجیه شدن واقفان از مشاور استفاده می‌کنیم تا نیازهای روز جامعه برای آنان تبیین شود، اما وقتی واقف نزد ما برای اعلام وقف می‌آید، از قبل نیت کرده و صحبت در مورد دیگر وقف‌ها بی فایده است، گاهی برای واقفی از نیاز جامعه در حوزه وقف قرآنی می‌گوییم اما قانع نمی‌شود و بر اجرای نیت خود اصرار دارد. در واقع نمی‌توانیم نیت مردم را عوض کنیم.
عسگری ادامه داد: اشکال اصلی در حوزه کمرنگ بودن موقوفات قرآنی این است که خود ما خوب کار نکردیم عملکرد ما خوب نبوده است که مردم رویکرد خوبی ندارند. موقوفات بیشتر در حوزه روضه خوانی، تعزیه داری، سادات و طلاب است وقف روز جامعه، نداریم.


مردم باید عواید وقف قرآنی را حس کنند
وی با تأکید بر اینکه برای توسعه موقوفه‌های قرآنی همه دستگاه‌ها باید بسیج شوند، اظهار کرد: ممکن است مردم عواید و منافع وقف را به خوبی مشاهده نکردند و اطلاع ندارند، همه وظیفه دارند خروجی موقوفات را به گوش مردم برسانند. برای وقف باید طوری برنامه ریزی کنیم که مردم عائدات را ببینند در این صورت احساس نیاز کرده و سرمایه گذاری می‌کنند.
عسگری با اشاره به اینکه در حوزه قرآن نباید تنها به ارائه گزارش بسنده کرد، افزود: دادن آمار قرآن آموزان دردی رت دوا نمی‌کند گاهی وقتی درست و اصولی بررسی می‌شود متوجه می‌شویم حتی به اندازه انگشتان دست هم حافظ متعهد و با اخلاق تربیت نکرده‌ایم، تحقق اهداف قرآنی باید هدفمند باشد، وقتی مردم با حافظان و قاریان از نزدیک آشنا شوند و نام و نشان آنان علنی شود رویکرد آنها برای ورود به حوزه وقف قرآنی هم تغییر می‌کند/انتهای پیام

captcha