زخم‌های «سیداحمد» در «حریم امام» سر باز کرد
کد خبر: 3700199
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

زخم‌های «سیداحمد» در «حریم امام» سر باز کرد

گروه اندیشه ــ هفته‌نامه «حریم امام» در تازه‌ترین شماره خود به هجمه‌های اخیر علیه حجت‌الاسلام سید احمد خمینی پاسخ داد.

زخم‌های «سیداحمد» در «حریم امام» سر باز کرد

به گزارش ایکنا؛ هفته‌نامه آستان امام خمینی(ره) در جدیدترین شماره خود که به مناسبت 25 اسفندماه سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی منتشر شده است با عنوان «آماج کینه‌های 40 ساله» به هجمه‌های چندروز اخیر علیه یادگار رهبر انقلاب اسلامی پاسخ داد. عباس سلیمی نمین و حجت‌الاسلام مسیح مهاجری از جمله شخصیت‌هایی هستند که در گفت‌وگو با این نشریه به رد مدعیات و هجمه‌های مطرح شده نسبت به مرحوم سیداحمد خمینی پرداخته‌اند.

در سرمقاله این نشریه که به قلم رشید داوودی نگارش شده است می‌خوانیم: «حجاب معاصرت همواره به عنوان یکی از عوامل مجهول ماندن قدر و منزلت افراد است و پهنه تاریخ پر است از نام‌های بلندی که اسیرِ حصارِ تنگ نظری‌ها شدند و جفا دیدند. انقلاب اسلامی نیز از این قاعده تلخ بی‌نصیب نبوده و نام‌های زرینی را به خود دیده که قدرشان تاکنون دانسته نشده و نمی‌شود و سرآمد این گنجینه در عصر حاضر نام بلند امام خمینی است که فصلی پر افتخار در تاریخ این سرزمین رقم زد. بازخوانی این فصل از تاریخ، در کنار نام بزرگ امام، ما را به نام‌هایی رهنمون می‌سازد، که قدرشان حتی بیش از امام، ناشناخته و حدیث منزلتشان، غبار فراموشی گرفته است. بی‌شک در این بازخوانی، نام سید احمد خمینی در زمره صدرنشینان جریده قدرناشناختگان انقلاب است. نامی که علیرغم اینکه بیست و سه سال از درگذشت ناگهانی‌اش گذشته است اما نه تنها شرح منزلت و قدر وجودش در انقلاب و همراهیش با امام، دانسته و شناخته نشده است که در بازه‌های مختلف زمانی، آماج جهل و هدف کینه‌ورزی و انتقام عده قرار گرفته و می‌گیرد.»

در بخشی از گفت‌وگوی مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی می‌خوانیم: « بنده معتقدم یکی از افراد بسیار مؤثر در پیروزی انقلاب حاج احمد آقا بود؛ به خصوص وقتی حاج‌آقا مصطفی به رحمت خدا رفت، تمام امور انقلاب و ارتباط بین افراد با حضرت امام بر دوش ایشان افتاد. لذا در آن یک سال منتهی به پیروزی انقلاب کار ایشان سنگین‌تر شد و کارهای بزرگی در کنار حضرت امام انجام داد. امام قبل از شهادت حاج‌آقا مصطفی دو بازوی قوی داشت؛ اما بعد از شهادت ایشان، تنها بازوی امام، حاج احمد آقا بود.»

یادآور می‌شود شماره 311 نشریه حریم امام به صاحب‌امتیازی آستان مقدس امام خمینی(ره) و مدیرمسئولی علی جوادی‌راد در 36 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha