صله رحم؛ یکی از راه‌های نزدیک شدن انسان به خداوند
کد خبر: 3700206
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷

صله رحم؛ یکی از راه‌های نزدیک شدن انسان به خداوند

گروه اجتماعی- عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: : یکی از راه‌های نزدیک شدن انسان به خداوند که شاید یکی از مهم‌ترین راه‌هاست، مسئله الفت، محبت، اتحاد و دوستی در میان اعضای خانواده و جامعه و صله رحم است.

حجت‌الاسلام محمدهادی شهاب، عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هرچه انسان به سمت توحید پیش رود، باید بیشتر به این محبت و دوستی نزدیک‌تر شود چرا که توحید با وحدت، یگانگی، دوستی و محبت سازگاری دارد.

وی با بیان اینکه شرک با اختلاف و تفرقه و کینه و دوری تطابق دارد، افزود: یکی از مشکلات عصر ما، کم‌رنگ شدن ارتباطات است و این مسئله روابط حقیقی را تنگ کرده و این آفت عصر ما است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: همانطور که دین اسلام در بخش‌های مختلف راهکارهایی متفاوت مطرح کرده، در بحث‌های اجتماعی نیز، دین اسلام دستوراتی ارائه کرده است.

شهاب ادامه داد: هدف اسلام از مطرح کردن بحث های اجتماعی از جمله صله رحم، این است که انسان‌ها به یکدیگر نزدیک شده و از جدایی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه یکی از فرصت‌هایی که می‌توان به مسئله صله رحم توجه کرد، ایام نوروز است، تصریح کرد: یکی از راهکارهای موثر برای اهمیت دادن به ارتباطات، آگاهی دادن به جوانان در مورد آثار صله رحم است چرا که اگر جوان این آگاهی را به دست آورد، بیشتر به صله رحم اهتمام می‌ورزد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند خاطرنشان کرد: مسئله دوم اهمیت‌دادن والدین به صله رحم و ارتباط با خویشاوندان است چرا که اگر پدران و مادران به صله رحم و ارتباطات اهمیت دهند و حساسیت داشته باشند، جوانان نیز به این مسئله توجه خواهند کرد.

شهاب یادآور شد: بنابراین چه خوب است که حس الفت و نزدیکی را از همان دوران نوجوانی و جوانی در فرزندان خود نهادینه کنیم.

انتهای پیام

captcha