جوانان مخاطبان اصلی روحانیون هستند
کد خبر: 3700207
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

جوانان مخاطبان اصلی روحانیون هستند

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که ائمه جماعت وظیفه سنگینی در امر نماز بر عهده دارند، گفت: امروزه جوانان مخاطبان اصلی روحانیون هستند، کار اصلی طلبه‌ها تبلیغ دین است، روحانیون باید دل های جوانان را به سوی خدا جذب کنند به طوری که نسل سوم با دیدن روحانیون یاد خدا در دل هایشان زنده شود.

 به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز صبح در همایش یاوران نماز در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تاکید بر این‌که ائمه جماعت وظیفه سنگینی در امر نماز بر عهده دارند، گفت: امروزه جوانان مخاطبان اصلی روحانیون هستند، کار اصلی طلبه‌ها تبلیغ دین است، روحانیون باید دل های جوانان را به سوی خدا جذب کنند به طوری که نسل سوم با دیدن روحانیون یاد خدا در دل هایشان زنده شود.

جوانان مخاطبان اصلی روحانیون هستند

وی با تاکید بر این‌که دانشجو با عمل و رفتار و کردار روحانیون به اسلام جذب می‌شود، اظهار کرد: عملکرد روحانیون حائز اهمیت است، روحانی باید پدر جامعه و تمامی نمازگذاران باشد، ائمه جماعت باید نسبت به همه با یک چشم نگاه کنند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماز جماعت را مکانی برای برقراری ارتباط ائمه جماعت با دانشجویان و جوانان عنوان کرد و گفت: ائمه جماعت نباید در محل برگزاری نماز تنها به قرائت آن اکتفا کنند بلکه باید با دانشجویان ارتباط برقرار کرده و حرف دل آن‌ها را بشنوند، ائمه جماعت باید در خوابگاه های دانشجویان حضور یابند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به بازدید‌های خود از خوابگاه های دانشجویان، گفت: احساس می کنم اثر گذاری نیم ساعت هم نشینی با دانشجویان بیشتر از سخنرانی هاست.

وی با بیان این‌که اکنون عده‌ای آرمان‌های اسلام را مورد هجمه قرار می دهند، گفت: امروزه در بغداد، عراق و لندن به پرچم ایران اسلامی توهین می کنند با نام تشیع به عنوان مروج تشیع لندنی به نسل‌های جوان تبلیغات نادرستی از جمله قمه زنی را انجام می دهد، این‌ها به اسلام خیانت می‌کنند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به ویژگی های نسل های چهارگانه انقلاب اسلامی، گفت: امروزه وظیفه سنگینی در مقابل این نسل ها بر عهده داریم؛ نسل اول از سال ۴۲ بخشی از عمر خود را صرف مبارزه با رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی کردند که می توان این نسل‌ها را فداکار و وفادار به آرمان های انقلاب عنوان کرد.

حجت‌الاسلام آل هاشم ادامه داد: نسل دوم دست پرورده نسل اول انقلاب اسلامی هستند، کسانی که حرکت انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را اداره کردند و با کم ترین امکانات توانستند بر صدامیان پیروز شوند، نسل دوم حماسه های جاودان از خود به یادگار گذاشته و در واقع نسل انقلاب و جنگ نامیده می شوند، کسانی که تجربه پیروزی انقلاب را در سال ۵۷ به دست آورده و بعد از تجربه جنگ نیز وارد عرصه ی سازندگی شدند.

وی افزود: نسل سوم، فرزندان نسل دوم انقلاب هستند و تجربه قبل از انقلاب و دوران جنگ را ندارند، اما تا حدودی با مفاهیم جنگ و دوران دفاع مقدس آشنا هستند.

وی با بیان این‌که نسل چهارم در آینده تبدیل به نسلی تاثیر گذار و صاحب نقش خواهند شد، گفت: تربیت نسل چهارم منوط به نقش نسل سوم انقلاب است اگر نسل سوم یک نسل امید بخش و مسولیت پذیر باشد، می توانیم به نسل چهارم نیز امیدوار شویم، بنابراین روحانیون باید روی نسل سوم تمرکز کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی ادامه داد: نسل سومیها بیشتر واقع گرا هستند و برنامه‌های فردی و اجتماعی را بیشتر از نسل گذشته با ملاک‌های عملی و راهگشایی می سنجند، نسل سومیها بر خلاف برداشت‌های جامعه شناسی و سیاسی براساس تجربه‌های تاریخی به جدایی دین و سیاست تمایل نشان نمی دهند بلکه بر خلاف این تصور همواره مطالبات دینی را دنبال می کنند.

وی با بیان این‌که نسل سومیها از سیاست زدگی گریزان هستند، تصریح کرد: نسل سومی بدون وابستگی به جناح و افراد سیاسی، خود جوش در جهت تداوم انقلاب اسلامی قدم بر می دارند و بدون درگیری در مجادلات سیاسی همواره به رشد و توسعه ی کشور می اندیشند.

امام جمعه تبریز، عنوان کرد: نسل سومی ها به صورت صمیمی با دیگران تعامل دارند با روحیه ی پویایی در مقابل انحرافات احتمالی و گج روی به سرعت از خود واکنش نشان می‌دهند، این نسل به فرهنگ و سنت های ایرانی علاقه‌مند بوده و به دین خود پایبند هستند.

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان بر این‌که مدافعان حرم همین نسل سومی ها هستند، افزود: مدافعان حرم همین حامد جوانی‌ها بودند که عاشقانه از جان خود برای اسلام گذشتند، در همین ایام اعتکاف، نماز جمعه ها و شب های قدر ماه مبارک رمضان مسجدی از نسل سومی ها خالی نشده است.

وی با اشاره به این‌که جوانان نسل سوم از لحاظ شخصیتی و هویتی شکل یافته و مستقل تر هستند، بیان کرد: نسل سوم در توجه به مظاهر دینی گزینش گر هستند، به جوهر و گوهر دینی تکیه دارند و بیشتر ترجیح می دهند آن گونه که هستند دیده شوند و کم تر به پنهان کاری در رفتارهای خود تمایل دارند به همین دلیل کار روحانیون در برخورد با نسل سومی ها سخت تر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ادامه داد: امید و آینده کشور نسل سوم و چهارمی‌ها هستند که در عرصه‌های مختلف از جمله صنعت، تولید و موفقیت‌های هسته‌ای، علمی و ورزشی نقش آفرین هستند، برهمین اساس کار روحانیت خیلی دشوار است، روحانیون باید بدانند که با این تیپ نسل سرو کار دارند.

captcha