محکومیت طراح بمب‌گذاری مساجد اسکاتلند و انگلیس
کد خبر: 3700220
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

محکومیت طراح بمب‌گذاری مساجد اسکاتلند و انگلیس

گروه بین‌الملل ـ فرد حامی گروه‌های نژادپرست که با تهیه فهرست مساجد اسکاتلند و انگلیس در صدد بمب گذاری این مساجد بود، در دادگاه ادینبرو محکوم شناخته شد.

محکومیت طراح بمب‌گذاری مساجد اسکاتلند و انگلیسکونور وارد، طراح حمله به مساجد اسکاتلند و انگلیس

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری pressandjournal.co.uk؛ کونور وارد (Connor Ward)، 25 ساله که در بازرسی منزلش توسط پلیس، کتابچه‌ای از فهرست مساجد اسکاتلند و 18 مسجد انگلیس برای بمب گذاری و مقدار زیادی سلاح و مهمات کشف شده بود، محکوم شناخته شد.

وی در عنوان کتابچه خود نوشته بود: این کتابچه به تمام پیروان محمد و اسلام اختصاص یافته است و به زودی از مرگ خود رنج خواهند برد.

کونور وارد، به اتهام قصد انجام اعمال تروریستی بین 26 فوریه سال 2011 تا 21 نوامبر سال 2014 و جمع‌آوری اطلاعات مفید برای اقدام به چنین اعمالی در همان تاریخ محکوم شد.

وی با ادعای اینکه در زمان جمع آوری اطلاعات و فهرست مساجد تحت روان درمانی بوده است، گفت: فکر می‌کردم در سال 2012 دنیا به پایان خواهد رسید و می خواستم آخر الزمان را نجات دهم.

لورد بورنز (Lord Burns)، قاضی دادگاه ادینبرو گفت: با توجه به حکم هیئت منصفه، درخواست دارم در مورد خطراتی که محکوم قصد داشت به مردم وارد کند، گزارشی تهیه شود.

محکومیت طراح بمب‌گذاری مساجد اسکاتلند و انگلیس


انتهای پیام

captcha